Printer Spooler start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49465

Topicstarter
Hey, ik heb er sinds kort last van dat mijn printer compleet verdwenen is en als ik op Printer Toevoegen klik dan zegt hij "kan bewerking niet voltooien.". Hierover had microsoft een artikeltje en dat heb ik gevolgd. Er wordt op een gegeven moment gezegd dat ik de Printer Spooler opnieuw moet opstarten, maar wanneer ik dit wil doen geeft hij dit:
Kan de Print Spooler-service op Lokale computer niet starten.

Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
Hoe...fix ik dit? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Het kan zijn dat de dir met spoolfiles niet helemaal meer lekker is of foute bestanden heeft.

Kijk ff of je bij > System32/spool/printers < probeer de dir "printers" eens een andere naam te geven b.v. "printersbak" en start eens opnieuw op.
Ik wil niet zeggen of het werkt maar het is het proberen waard.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 16:37

Orac

Ik mis je papa.

In de eigenschappen van de spooler kan je zien van welke service de spooler afhankelijk is. In ieder geval is dat de Remote Procedure Call (RPC) service. Misschien is daar iets mee aan de hand of is niet opgestart. Kijk ook of je iets kan vinden in de Event Viewer.

[ Voor 6% gewijzigd door Orac op 16-01-2005 19:46 . Reden: vaudje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Control Panel > Administrative Tools > Services > Print Spooler

even checken of deze service is gestart

dat had je dus gedaan :P
Kun je wel bij eigenschappen van deze service komen?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 16-01-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De service is inderdaad afhankelijk van RPC en ook van LexBce Server waaronder ook weer RPC staat. Ik zal even proberen de printer map te renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Je zou ook even de drivers en/of software opnieuw kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wil niet. Dan krijg ik een leeg scherm met enkel 1158 erop en een lege OK knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18017

Ik heb hier hetzelfde probleem nu, Ik heb een update van Exact globe 2003 gedaan op een werkstation en sindsdien werkt de printspooler niet meer.

Alles al geprobeerd. In de eventlog gekeken.. kon er niets uit opmaken van waarom hij het niet meer doet.

Ik start de printspooler maar hij stopt automatisch weer.. ook al ik onder de service print spooler en dan het tabje systeemherstel "geen actie ondernemen" invul bij alles.

Het gaat hier om een windows xp machine.
Ik heb al bij meerdere pc's een update van exact uitgevoerd en daar waren geen problemen. Dit waren w2k en xp machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

lier

MikroTik nerd

Controleer (in beide gevallen) of de Remote Procedure Call service gestart is en automatisch opstart. Probeer eerst alle afhankelijke services te laten draaien, en activeer hierna de printer spooler. Dan zou het moeten werken, of je krijgt een andere foutmelding.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18017

lier schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:17:
Controleer (in beide gevallen) of de Remote Procedure Call service gestart is en automatisch opstart. Probeer eerst alle afhankelijke services te laten draaien, en activeer hierna de printer spooler. Dan zou het moeten werken, of je krijgt een andere foutmelding.
dat werkt dus ook niet..

ze staan nu op allebei gestart en ik kan nog steeds geen printers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

lier

MikroTik nerd

Ik start de printspooler maar hij stopt automatisch weer.. ook al ik onder de service print spooler en dan het tabje systeemherstel "geen actie ondernemen" invul bij alles.
dat werkt dus ook niet..

ze staan nu op allebei gestart en ik kan nog steeds geen printers toevoegen.
Het lijkt er nu een beetje op alsof je jezelf een beetje tegen spreekt.
Opnieuw opstarten heb je al gedaan ?
En je kan nergens een melding in de eventlog vinden ?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 13-05-2005 16:05 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1