Stappen om apache te herconfigureren...

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik wil een aantal modules aan m'n huidige installatie van Apache toevoegen, maar weet niet precies hoe ik nu te werk moet gaan.
Ik wil niet graag de boel vernaggelen op de webserver, dus ik dacht ik vraag het hier nog even na.

http://httpd.apache.org/docs/install.html

Daar staat hoe je apache moet installeren en configureren, maar apache is dus al geinstalleerd en wil nu alleen een extra module toevoegen.

Hoe ga ik nu te werk, moet ik apache gewoon opnieuw downloaden, en de stappen volgen zoals ze op die pagina staan?

Ik weet ook niet met welke opties apache op dit moment geconfigureerd staat met ./configure, dat moet namelijk wel allemaal hetzelfde blijven...
Wil alleen mod_rewrite toegevoegd hebben. Kan iemand me misschien een beetje de goeie richting op wijzen?

• TangLeFuzZ
Kan niemand me hier mee helpen?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zou je een topic niet zo snel (binnen 24 uur) omhoog willen kicken? Dat waarderen we niet echt op GoT.

Kijk eens op google en zoek op mod_rewrite install , de eerste pagina gaf mij al genoeg info.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TangLeFuzZ
Bor_de_Wollef schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:28:
Zou je een topic niet zo snel (binnen 24 uur) omhoog willen kicken? Dat waarderen we niet echt op GoT.

Kijk eens op google en zoek op mod_rewrite install , de eerste pagina gaf mij al genoeg info.
Ik heb al veel op Google gezocht, maar ik vind daar niet de uitleg die ik zoek... op de meeste sites over mod_rewrite gaan ze er vanuit dat je al modules voor Apache kunt installeren, en het probleem bij mij is dat ik de server niet geinstalleert heb, maar hem nu wel beheer. Ik kan zo'n module wel laten installeren, maar dan gaat het me weer geld kosten, wil het gewoon zelf kunnen, maar weet niet welke stappen ik nu moet nemen.
Ik kan wel wat gaan experimenteren, maar ik heb maar beschikking tot 1 server, en die mag niet plat gaan door een of andere fout die ik maak. Kan dus niet zomaar wat gaan testen...

offtopic:
Vond het zelf ook al niet echt fijn om het topic te bumpen, maar was bang dat hij al snel in de listing zou verdwijnen... weet dat het niet hoort.
Buiten dat om vind ik niet dat je als een user op hetzelfde niveau als mij, zo'n toon tegen me aan hoort te slaan. No Offence hoor, maar de manier waarop je je opmerking maakte irriteerde me lichtelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door TangLeFuzZ op 17-01-2005 00:02 ]

• TangLeFuzZ
Ik heb het idee dat ik gewoon de laatste Apache versie moet downloaden,

dan met ./configure de instellingen goed zetten zoals de plek waar hij staat, en de modules die ik nu geinstalleerd heb staan (te zien via phpinfo), in de configuratie zetten.
Daarna met make e.d. compileren, en het is goed?

Hoe gaat dat dan in z'n werk met de installatie van apache die er op dit moment al op staat?

Het liefst zou ik de nieuwe versie in een andere dir zetten, hoe geef ik dan op de server aan dat hij vanaf nu die nieuwe apache moet draaien in plaats van de oude?