Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange beltegoed opmaken aan giro 555, wie betaalt?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb een jaar abbo van Orange (30 E per maand) gratis gekregen bij de Belcompany. In principe KRIJG ik dus 12 * 30 E =360 E beltegoed. (ik betaal 11 keer 30 E per maand en kreeg 330 E op mijn rekening gestort). Vervolgens heb ik ook nog het abbo laten omzetten na een half jaar naar een 20 E abbo. Ik heb dus per saldo 360 E beltegoed gekregen en 60 E aan geld.
Ik kan het beltegoed opmaken aan bellen met Orange en dan belast ik hun netwerk. Maar als ik al het geld opmaak door giro-555-SMS'jes te versturen dan gaat het geld naar Azie. Dat zou dus een financiele strop zijn voor Orange. Zij hebben liever dan ik gewoon ga bellen neem ik aan. Dat kost hen alleen belasting ven het netwerk.
Klopt deze redenering of snap ik het niet helemaal?

[ Voor 15% gewijzigd door Sneak[3G] op 16-01-2005 13:54 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik denk dat je redenering klopt, maar het zal echt geen strop zijn voor Orange, dat kunnen ze wel hebben hoor ;) Maar als jij het beltegoed daaraan wil uitgeven dan moet jij dat weten, dat had Orange van tevoren kunnen bedenken, en ze hebben er ook echt wel rekening mee gehouden dat mensen er betaal-sms'jes van gaan sturen. Giro 555 is echt niet de enige waar je dure sms'jes aan kunt sturen. Ik zou het dus gewoon doen als je het ook echt wilt doen :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Volgens mij klopt dat wel, maar wat maakt dat uit dan :?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:40

samo

yo/wassup

Het idee achter beltegoeden cadeau doen is natuurlijk jou overhalen via Orange je zaken te doen en je te laten wennen aan veel bellen, dat als de actie stopt je eigenlijk meer belt dan je zou willen. Alle operatoren moeten om te verkopen namelijk een nood creeeren die er nog niet is.
Hoe dan ook, het geld is ingecalculeerd op te zijn. Als jij namelijk alleen naar andere netwerken belt moet orange het geld alsnog afdragen. Dus zo'n heel grote financiele strop zal het niet zijn...
Maar inderdaad, het kost hun eenmalig meer dan anders...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Ik denk dat je tot op zekere hoogte gelijk hebt. SMSjes naar Giro 555 zal hun per saldo meer kosten dan bellen binnen het Orange netwerk. SMS diensten die geld kosten krijgen nooit het gehele bedrag van de kosten van de SMS, zij dragen voor een deel ook af aan de operator imho (misschien hebben ze met 555 iets speciaals afgesproken?). En bellen binnen het Orange netwerk zal hun toch ook echt wel iets kosten. Het runnen van een GSM netwerk is immers ook niet gratis. Als elke Orange beller vanaf nu alleen maar SMSjes zou gaan sturen naar 555, zal het inderdaad wel eens een probleem kunnen gaan worden. Maar die 60 EUR van jou kunnen ze echt wel missen :*)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Orange betaalt het ja. Dat zullen ze niet heel leuk vinden, maar ze kunnen het best lijen hoor. Ze kunnen er niks tegen doen, en ze hadden het kunnen verwachten.

@Patrick:
Volgens mij is bij 555-smsjes afgesproken dat het volle bedrag naar 555 gaat, OOK het operatordeel.

[ Voor 27% gewijzigd door wicher|IA op 16-01-2005 13:59 ]

• Sneak[3G]
Ik snap ook wel dat ze dat kunnen missen. Ik vind het alleen een beetje vreemde situatie. Ik KRIJG 60 E aan geld om voor 360 E beltegoed op te maken. Aan het eind van het jaar laat ik het beltegoed ook nog eens omzetten naar een prepaid. Dat beltegoed is dan onbeperkt houdbaar. Maar dit gaat een beetje OFF-topic.

Zou ik nu Orange kunnen bellen en een soort deal kunnen maken? Ik vraag of ze me 100 E willen geven, anders maak ik al het beltegoed op , op een manier die ze geld kost. Zoiets. Die 360 E beltegoed is dus nu een soort potentiele kostenpost voor hen. In principe zouden ze die moeten willen afkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sneak[3G] op 16-01-2005 14:06 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 07:12

Blauw

De Schreeuw

Sneak[3G] schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:02:
Zou ik nu Orange kunnen bellen en een soort deal kunnen maken? Ik vraag of ze me 100 E willen geven, anders maak ik al het beltegoed op , op een manier die ze geld kost. Zoiets. Die 360 E beltegoed is dus nu een soort potentiele kostenpost voor hen. In principe zouden ze die moeten willen afkopen.
Nee dat doen ze niet. Ze zitten niet te wachten op mensen die slim genoeg denken te zijn om deze diensten (waar je overigens ook gewoon blij mee zou kunnen zijn) een pootje te lichten. Het verkrijgen van zo'n contract geeft je niet meteen het recht om te gaan onderhandelen. Orange wil gewoon zaken met je doen door je dat bedrag te geven.

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34
Je moet ook zo denken dat Orange toen zelf de acties zijn begonnen, dus ik zou er niet zo mee zitten dat het hun geld kost. Ikzelf heb ook best vaak gesmst naar Giro 555 van het beltegoed dat ik had opgespaard van de Belcompany actie van toen.

• Sneak[3G]
Ik ben er niet op uit om wie dan ook pootje te lichten. Ik zie in een keer deze vreemde situatie die ik eigenlijk nog nooit heel bewust heb beseft.

• wicher|IA
In dit individuele geval zouden ze inderdaad voordeliger uit zijn met jou € 100 geven, dan dat je € 360 naar 555 sms't.

Toch doen ze het niet, omdat ze dan al met al WEL duurder uit zijn. Ten eerste kost het natuurlijk veel mankracht en administratie om maar met iedereen te gaan onderhandelen.
Belangrijkste is dat je het zo wel ERG makkelijk maakt om (een deel van je) overtollige beltegoed te cashen.
Nu is het nog steeds mogelijk, maar zoveel lastiger dat maar een heel klein deel van de klanten het zal doen (jij bijvoorbeeld). Het is allemaal ingecalculeerd, en niet onderhandelen is al met al toch voordeliger voor ze.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verder is het nog zo dat voor bijvoorbeeld de beurswaarde van een bedrijf het aantal klanten belangrijk is. Dat een deel van die klanten verliesgevend is maakt dan niet zoveel uit. Het gaat om de [gemiddelde] opbrengst per klant maal het aantal klanten. Niet om hoeveel een individuele klant kost of oplevert.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• wicher|IA
Canaria schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:23:
Verder is het nog zo dat voor bijvoorbeeld de beurswaarde van een bedrijf het aantal klanten belangrijk is. Dat een deel van die klanten verliesgevend is maakt dan niet zoveel uit. Het gaat om de [gemiddelde] opbrengst per klant maal het aantal klanten. Niet om hoeveel een individuele klant kost of oplevert.
Dat klopt niet helemaal natuurlijk. Als ze van tevoren wisten dat deze klant alleen maar verlies zou gaan opleveren hadden ze 'm niet genomen. Punt is dat ze dat nooit helemaal weten natuurlijk.

Het is voor een bedrijf (en de beurswaarde) echt wel beter om een hogere winst te hebben met minder gebruikers hoor.
Pagina: 1