Toon posts:

[BIOS] Wachtwoord vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend heeft zijn wachtwoord vergeten van de BIOS. Zijn systeem is een Compaq Evo D310.
Moederbord daarvan is MSI 6541 (wat niet te vinden is op de MSI site).

Batterij eruit heeft geen resultaat opgelevert. Wat kunnen we doen?

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Jumper verzetten om te resetten ? Kortsluiten op een speciale plaat op het moederbord ? Zonder batterij hem een paar uut laten staan ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Powerstekker eruit => 5 seconden op de powerknop drukken => Bios batterij eruit => pootjes kortsluiten van de batterij houder => Batterij er weer in en bios is gegarandeerd gereset :)

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 16-01-2005 13:22 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Atlas schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:22:
Powerstekker eruit => 5 seconden op de powerknop drukken => Bios batterij eruit => pootjes kortsluiten van de batterij houder => Batterij er weer in en bios is gegarandeerd gereset :)
is dit een soort magische formule :? Volgens mij je jumper veranderen een stuk makkelijker :P

|>

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Simon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:24:
[...]

is dit een soort magische formule :? Volgens mij je jumper veranderen een stuk makkelijker :P
Van deze methode weet ik dat het altijd werkt en hoef ik niet die klote jumper op te gaan zoeken :+

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:22:
Allemaal heel erg bedankt, maar hoe zit dat kortsluiten nou in elkaar?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:29:
[...]

Allemaal heel erg bedankt, maar hoe zit dat kortsluiten nou in elkaar?
Gewoon de twee pinnetjes van de batterijhouder verbinden met een paperclip/ schroevendraaier :P
En nee je sloopt niets ;)

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:29:
[...]

Gewoon de twee pinnetjes van de batterijhouder verbinden met een paperclip/ schroevendraaier :P
En nee je sloopt niets ;)
Ooo ok! :D Heel erg bedankt.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

bij mijn pa's pc met award bios, gewoon DEL knop de gehele post ingedrukt houden
in deze volgorde,

DEL indrukken, powerknop aan doen, wachten, en hele bios is gereset.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag langs geweest bij vriend. Ik heb allebei de mogelijkheden toegepast en zonder resultaat weer vertrokken. Ik heb op de moederbord naar een switch gezocht wat ik ook niet kon vinden.

Helaas, dus. :/

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

download WipeCMOS: http://www.geocities.com/sjwoolham/freeware/wcmos12.zip

Is een tooltje waarmee je gemakkelijk je bios kunt clearen. Op een bootable diskette pleuren en uitvoeren in dos. Wel goed lezen en eerst Safe-wipe proberen.

Ik heb er nog geen problemen mee gehad, ook niet met nieuwe systemen, maar ik ben niet aansprakelijk als je het bordje vernaggeld. Goed lezen dus.

[ Voor 27% gewijzigd door max op 16-01-2005 23:28 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Fire_escape schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:26:
download WipeCMOS: http://www.geocities.com/sjwoolham/freeware/wcmos12.zip

Is een tooltje waarmee je gemakkelijk je bios kunt clearen. Op een bootable diskette pleuren en uitvoeren in dos. Wel goed lezen en eerst Safe-wipe proberen.

Ik heb er nog geen problemen mee gehad, ook niet met nieuwe systemen, maar ik ben niet aansprakelijk als je het bordje vernaggeld. Goed lezen dus.
moet ie wel eerst langs de post komen he, om van die schijf te booten 8)7 ;)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Je kan ff proberen te googlen op de default bios passwords. Voor veel biossen zijn ze wel te vinden dacht ik.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:56

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Weet je wel zeker dat het BIOS password is en niet de HARD DRIVE password! Want dan kom je er gegarandeerd zonder kennis van HD fabrikant niet meer in!

Speedtouch freak

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

nou, zijn kameraad is het ww vergeten en zal deze dus ook wel zelf ingesteld hebben. Ik vermoed dat dat niet op google te vinden is

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
418O2 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:56:
nou, zijn kameraad is het ww vergeten en zal deze dus ook wel zelf ingesteld hebben. Ik vermoed dat dat niet op google te vinden is
Voor sommige desktop moederborden (bijna nooit op laptop moederborden) zijn er magic passwords, die werken ongeacht wat voor wachtwoord ingesteld is. Ik ben ooit eens een site tegengekomen met een hele rits van die wachtwoorden voor de verschillende merken. Geen idee meer waar. Moet TS maar es op googlen of zo.

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

Beschrijf eens wat er gebeurt als je het ding aanzet

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:32
Is er dan geen BIOS jumpertje op je moederbord??
Want als je die even verzet en daarna weer terug zet, dan zou alles weer helemaal als vanouds moeten zijn...

iRacing Profiel

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15
Sommige biossen zijn wat hardnekkig, heb hier een beestje met award bios die echt 4 uur uit moet staan met power cable's los, powerknop ingedrukt, batterij kortgesloten en de jumper op clear stand om kans te maken dat ding te resetten

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:50:
Je kan ff proberen te googlen op de default bios passwords. Voor veel biossen zijn ze wel te vinden dacht ik.
klikkerdeklik O-)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

xMvZx schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:43:
[...]

moet ie wel eerst langs de post komen he, om van die schijf te booten 8)7 ;)
Hij zegt nergens dat dat niet zo is. Er staat alleen dat hij zijn bios wachtwoord is vergeten. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Fire_escape schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:30:
[...]

Hij zegt nergens dat dat niet zo is. Er staat alleen dat hij zijn bios wachtwoord is vergeten. ;)
ja, maar hij moet misschien eerst nog het bios in om zijn diskette als opstartmedium in te stellen... :) Ik weet het niet hoor... :)

Bij mij werkt een simpele bios reset (jumpertje dat duidelijk in je mobo handleiding omschreven staat). En die default bios passwoorden werken ook verdacht goed...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zoek maar eens op google en CMOSPWD

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 18:49
Ik heb vandaag toevalig net een evo310 open gehad (liggend model) en daar zit op het moederbord (aan de linker voorkant) 10 dipswitches , 1 daarvan kan je de bios mee resetten, en er zit een switch op om het password mee te resetten (staat een tabeletje naast de dipswitches) ik weet niet zeker of dit met de staande kast ook zo is (dan zou die aan de voorkant onderop moeten zitten)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Misschien kan dit helpen?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Frisbee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk anders even in de handleiding van de Evo D310 (Desktop) op de volgende link:
http://h200007.www2.hp.co...PM_177620-006_rev6_us.pdf

In appendix B staat hoe je het Bios Wachtwoord kunt resetten

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Dit programmaatje werkt ook heel aardig: bios320.exe (mirror)

kun je vanuit windows gemakkelijk een password vinden om in de bios te komen. En het werkt echt, ik heb het op een aantal computers ook gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door wizzkizz op 17-01-2005 17:18 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal nogmaals erg bedankt. Ik ga alles maar eens nog een keer proberen. ;)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 15:53
Nu we het hier toch over hebben, mijn neef heeft nogal last van het opstart wachtwoord dat mijn oom heeft ingesteld op zijn pc :P

Het gaat om een Dell systeem, een p3 500 64 of 128mb dacht ik.

Dit is dus niet een bios wachtwoord maar een opstart wachtwoord (vast ook wel van het bios kan me niet voorstellen dat dit ergens anders zit)

Hoe ik het wachtwoord uit kan zetten weet ik wel, maar dat merkt mijn oom natuurlijk. We willen graag weten of er een masterpassword is of een manier om het gewoon te omzeilen.

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12

AJ

is de pc van jouw neef of jouw oom, en begin effe een nieuw topic...

[ Voor 34% gewijzigd door AJ op 18-01-2005 07:34 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 15:53
Topic: [BIOS] Wachtwoord vergeten

Waarom moet ik dan een nieuw topic starten als het probleem min of meer gewoon hetzelfde is? Krijg ik straks te horen dat ik zomaar een nieuw topic start:S

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

er zijn genoeg oplossingen geoppert, heb je die allemaal geprobeert?
Pagina: 1