Toon posts:

Welke van deze 2 pctjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keuze uit twee systemen.
Mijn Doel lekker gamen zoals doom III op high.
ik heb dus deze twee systemen en ik wil jullie mening ook hebben.
De twee systemen zitten alle twee op ongeveer 1.600 euro's.
Ik maak een lijst zonder de branders en schermen etc, maar die zitten wel in de prijs

Systeem nr 1:
Kast>Een coolermaster Centurion 5 met 350 watt voeding.
Mobo>Asus A8V Deluxe ik ga voor deze omdat ik toch geen sli opstelling ga gebruiken en dan lijkt dit bord de best oplossing.
Proc>Een AMD 64 3500+ (1000mhz FSB)ik heb gehoord dat deze processor het goed doet in spellen en dat is dus de reden voor deze proc.
Geheugen>2X Corsair Value Select 512 MB DDR.
HDD> Een 160GB van Western Digital
VGA> Een Club3d 6600GT (AGP)ik wil niet echt veel gaan overclocken en dan gaat mijn voorkeur uit naar een 6600GT

Systeem nr 2:
Dit is een Dell pc dus hou daar een beetje rekening mee.
Mobo> Dit is een Intel 915G chipset het zal wel van Intel zijn.
Proc> Een P4 540 met HTT (3.2 Ghz - 800Mhz FSB - 1MB cache)
Geheugen> Ik weet niet welk merk ze gebruiken bij Dell dus ik schrijf de specs op. 1024 MB dual channel dus 2X 512mb 400 mhz
HDD> ook hier een 160GB
VGA>Een 256 Mb Pci-e Geforce 6800 ik weet verder geen specs want het is een OEM versie, en ik heb er niks over kunnen vinden.

Nou nu wil ik jullie mening horen over deze systemen en welke ik beter zou kunnen kiezen.
Dus brand los :P
BVD _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mijn enige tip: Neem een computer waarvan je alle onderdelen redelijk kent. Het is frustrating om achteraf achter te komen wat voor but onderdelen je eigenlijk hebt.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:22:
Mijn enige tip: Neem een computer waarvan je alle onderdelen redelijk kent. Het is frustrating om achteraf achter te komen wat voor but onderdelen je eigenlijk hebt.
Dan zou ik volgens jou het beste voor Systeem 1 gaan want daar weet ik wel het meeste van maar ik weet dus niet wat voorn dingen er in de Dell zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Trinsec schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:22:
hier ben ik het wel mee eens! ik zou dan ook voor optie 1 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat heb je nou zelf uitgezocht? Ik heb je eerdere topics ook op slot gegooid met een verwijzing naar een stuk uit de FAQ. Daar staat ook het een en ander over het zelfonderzoek... daar zie ik alsnog weinig van terug in je topicstart. Je kan deze nog aanpassen, want het ziet er al iets beter uit dan je vorige topics, anders gaat het topic alsnog dicht. Ik raad je ook even aan naar het voorbeeld te kijken, die staat in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:31:
En wat heb je nou zelf uitgezocht? Ik heb je eerdere topics ook op slot gegooid met een verwijzing naar een stuk uit de FAQ. Daar staat ook het een en ander over het zelfonderzoek... daar zie ik alsnog weinig van terug in je topicstart. Je kan deze nog aanpassen, want het ziet er al iets beter uit dan je vorige topics, anders gaat het topic alsnog dicht. Ik raad je ook even aan naar het voorbeeld te kijken, die staat in de faq.
Ik heb ook wel dingen opgezocht over die componenten maar ik wil gewoon even weten welke jullie het beste vinden voor het spelen van spellen.
Ik wil jullie expertise gebruiken hiervoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:12:
[...]

Ik heb ook wel dingen opgezocht over die componenten maar ik wil gewoon even weten welke jullie het beste vinden voor het spelen van spellen.
Ik wil jullie expertise gebruiken hiervoor :D
Tja, maar dat is dus niet helemaal de bedoeling op GOT; ons 'gebruiken'.
Je moet zelf zoveel mogelijk werk verrichten en voor de laatste paar puntjes kunt je dan een topic openen. Dat staat toch echt heel duidelijk in dit linkje dat Aikeleer je gaf......
Dat zijn de regels, en daar heb je je toch aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Mijn mening: Neem systeem 1!!! Dat is het antwoord op je niet gestelde vraag...

Als je nou zelf nog wat meer onderzoek doet, kom j er achter dat je voor relatief weinig geld een boel openingen naar de toekomst kan maken, maar daarvoor moet je echt zelf wat onderzoek doen...

Neem bijvoorbeeld een DiamondMax 10 en een SLI bordje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:05:
Mijn mening: Neem systeem 1!!! Dat is het antwoord op je niet gestelde vraag...

Als je nou zelf nog wat meer onderzoek doet, kom j er achter dat je voor relatief weinig geld een boel openingen naar de toekomst kan maken, maar daarvoor moet je echt zelf wat onderzoek doen...

Neem bijvoorbeeld een DiamondMax 10 en een SLI bordje!!!
uhh die vraag heb ik wel gesteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou liever geen Dell nemen maar die 6800 van de Dell is wel sneller als de 6600GT. De processor van systeem een is weer sneller. Je moet afwegen wat je belangrijker vindt. ;)

Edit:
Ik heb via de pricewatch een pc geconfigureerd klik. Dit is een pc met Intel processor en ATI videokaart omdat mijn voorkeur daar naar uit gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door Bartjeee op 16-01-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Bartjeee schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:07:
Ik zou liever geen Dell nemen maar die 6800 van de Dell is wel sneller als de 6600GT. De processor van systeem een is weer sneller. Je moet afwegen wat je belangrijker vindt. ;)

Edit:
Ik heb via de pricewatch een pc geconfigureerd klik. Dit is een pc met Intel processor en ATI videokaart omdat mijn voorkeur daar naar uit gaat.
Tja, dat is natururlijk heel persoonlijk.
Ik vind bijvoorbeeld op dit moment AMD + Nforce4 SLI + Nvidia de allerbeste optie. (Wat ook door een hoop profs. wordt onderbouwd, maar dat terzijde).
De TS heeft de keus tussen bovenstaande 2 systemen en dan is systeem 1 imho de beste keuze.
Pagina: 1