subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb hier een livekaart met twee versterkers :), een Kenwood voor en een jvc achter. Die Kenwood heeft een subwoofer pre out aansluiting, weet iemand vaar ik voor niet te veel geld eer redelijk goede subwoofer kan kopen.
Hoeft dus niet zo'n dikke bose ofzo te zijn.
Mag wel (als je er een goedkoop weet) >:)

Verwijderd

Het is een subwoofer PRE-out, dus heb je ook nog een versterker nodig... Of natuurlijk een actieve subwoofer...

Ik weet nie wat die dingen kosten, gewoon eens een hifi-boer binnelopen....

Verwijderd

Wat is je budget zo'n beetje? En waar ga je 'm voor gebruiken (thuisbioscoop (dvd), muziek, games)? Als je een goede sub wilt zul je er toch wel 1 met versterker moeten hebben, dus een een actieve subwoofer. Helaas zijn deze wel wat duurder...
dikke bose
Bose is een budget merk, hier zul je geen top-notch subwoofers aantreffen. Speakers overigens ook niet echt.....

Hangt er dus best vanaf hoeveel je er voor uit wilt geven....

Nu we het toch over subwoofers hebben :)...weet iemand misschien de prijs en een dealer voor [url="http://http://www.klipsch.com/home/subs0002.htm"]dit beestje[/url](de KSW-12)? Ik had 'm ergens gevonden voor rond de 2700 piek, maar dat lijkt me erg duur voor een sub waarvan de adviesprijs $499,- is....

• Hyperbird
  • Niet online
ik heb dus totaal geen verstand van subwoofers ik denk iets van 100/200,- (of krijg je daat nix normaals voor). Ik wil hem gebruiken voor dvd, muziek en games, het hoeft niet zo'n goede te zijn zoiets als bij die creative desktop 5.1 shit zit is denk ik al goed genoeg. Ik wil gewoon wat advies, maar zo te zien zijn die krengen dus erg duur.

Verwijderd

voor 100,- krijg je zowat niets, voor 200,- eigenlijk ook niet echt denderend.
Hoe duurder, hoe zuiverder en lager. Als je zo'n goedkoop ding neemt is ie traag en localiseerbaar omdat ie hoog overcrosst.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
een beetje subwoofer ben je veel meer voor kwijt
ik heb er wel gezien gewoon in de stad in eindhoven voor 6500,-
ok dan noem je ook wat op maar voor 100 heb je niet echt een subwoofer hoor.

.

Verwijderd

pfew 6500,-...

welke?

• Hyperbird
  • Niet online
Ja ik snap ook wel dat je voor 100/200 geen goede hebt, maar hoe duur is zo'n surround setje van creative nou 500/600, daar zit een versterker, 4 speakers en een subwoofer bij, dus die subwoofer zou los ongeveer 150,- moeten kosten of is dat echt bagger geluid.
Heeft iemand er niet eentje tweede hands.

En bij de dixons ofzo(ja klote winkel) hebben ze ook zo'n dolby surround kit van Sony, is die subwoofer daar ook slecht?, want die spiekerset 5 speakers en suby kosten ook maar iets van 600?

En mijn broertje heeft pas geleden voor 500,- een aiwa miniset met twee speakers bijde met ingebouwde subwoofer, oke ze galmen soms wel als je ze hard zet maar het klinkt nog wel aardig, dus ik dacht als je dat al krijgt voor 500,- krijg nog wel wat beters voor 100/200 of heb ik het nou helemaal verkeerd?
Het is ook niet om mijn hele huis mee weg te trillen gewoon om een wat zwaardere bas te krijgen want bij de kenwood zitten wel van die basreflex gaten in de boxen maar als de n.b. circuit normal (hoe hard de bas is) omhoog staat en het volume en de equalizer hoog staan beginnen ze te kraken en te galmen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n sub uitgang op me Pioneer versterker en ik heb er een Tonsil subwoofer achterhangen, 2x80continu 2x120 maxx dit ding geeft erg maar dan ook een errug goeie bas, de baspijpen die erin zitten zijn groot genoeg om er een creative subwoofertje (van de pourpoint) erin te laten verzuipen.
Er zit ingebouwde versterker in (wel zo handig) en was niet eens zo heel duur 350 piek

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

Ah, leuke topic. Ik heb zelf een Yamaha YST-SW300: http://www.yamaha.co.jp/product/av/eng/gif/sw300.gif
Die koste mij 1000,-. Maar aangezien jij op een tight budget zit, zou de YST-SW45 beter zijn: http://www.yamaha.co.jp/product/av/eng/gif/sw45c.jpg
Deze heeft een 70 Watt versterker ingebouwd, en een 20 cm driver. De high cut is regelbaar (erg belangrijk), wat inhoudt dat je kan regelen boven welke frequentie je wilt dat de sub niet meer weergeeft. Zo kan je er voor zorgen dat je sub niet meer zo boomy klinkt, en kan je hem perfect laten aansluiten op je speakers: kleine speakers --> hoge high cut freq, en andersom.

Maar als je echt een SUPER sub wilt hebben, dan moet je deze maar eens overwegen: http://www.eaw.com/pages/Products/Series/KF/KF900/KF940.html
Deze geeft een SPL @100Hz/1 Watt/1 Meter, van 113 dB!! En heeft een power handling van 2x1000 Watt, met pieken op 100Hz van 154 dB! er wordt wel gewaarschuwd voor intestinal distress, dat je ingewanden worden beschadigd dus. Maar dan moet je wel nog ff sparen.

Jag

• Hyperbird
  • Niet online
Die yst-sw45 (de goedkoopste) lijkt me wel wat, weet je ook hoe duur die is en waar ik hem kan halen?

(intestinal distress, dat je ingewanden worden beschadigd dus.)WREED >:)
Pagina: 1