[XP/2000] Alle bestanden verdwenen, mappen nog intact?

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Collega van me moeder had probleem met dr computer. Van de week crashte ie en wilde ie niet meer opstarten. Zij dus aan mij vragen er eens naar te kijken.

Ik dus dat ding opstarten, blijken opstartbestanden van windows te ontbreken.

Bootflop erin, en eens de C: schijf bekijken. Bestandsysteem bleek NTCS te zijn, dus schijf uit kast gehaald en in mijne gestopt. Na wat gekut met opstarten omdat me dvd-rom niet wilde opstarten in combinatie met de HD, toch aan de praat gekregen in windows.

Wat blijkt nu, alle mappen zijn nog volledig intact, maar er ontbreekt enkel spoor bestanden. Zowel de verborgen bestanden ontbreken.

Heb al gescanned op virussen, maar geen resultaten.

Tis een vrij oude HD van merk Quantum. Zelf vrij slechte ervaringen ermee gehad in verleden. Ga nu even proberen bestanden terug te vinden met EasyRecoveryPro, maar lijkt het nog zinnig om de HD te blijven gebruiken? Of kunnen ze beter een nieuwe aanschaffen.

Heb dit echt nog nooit meegemaakt... :X

Signature?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik denk dat je dan geen rechten hebt om in de mappen te kijken.

Dat kan je vinden bij de eigenschappen van de desbetreffende mappen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal even aan de slag moeten met een tool van de fabrikant, zoals in OM FAQ / Beleid staat vermeld :) als deze aangeeft dat er geen errors zijn dan is het enigzins zeker dat de schijf nog minimaal redelijk functioneert. Wees er echter altijd wel zeker van dat je een goede backup van al je gegevens hebt, zodat als er iets mis gaat je het gewoon terug kunt zetten, en niet in de problemen bent omdat het allemaal weg is ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Hopelijk niet erg als ik even mn oude topic weer omhoog schop, maar ben er eindelijk eens mee verder gegaan.

M'n oude IBM HD er even ingezet met XP sp2 erop, die gaat toch de PS2 in straks.

Met EasyRecovery Pro de schijf lopen scannen, alle testen kwam ie goed uit, smart, partitie, etc.

Ik dus maar gaan zoeken naar de verloren bestanden.

Kon eerst niets vinden als ik onder het NTFS filesysteem ging zoeken...
Dit was erg vreemd want windows herkend hem gewoon als en 10gig NTFS HD. Heb verder niets gedaan aan de schijf, nog in precies de staat waarin ik em kreeg.

Afbeeldingslocatie: http://img178.exs.cx/img178/3969/hdprobleem8hh.th.jpg

Ik dus FAT32 proberen, en hop! Tussen block zus en zo is een Partitie gevonden.
Praktisch alle bestanden teruggevonden die ontbraken, dus kan haast niet mooier.

Maar lijkt mij dus ook mogelijk om de partitie te herstellen aangezien alle bestanden intact zijn en het programma een hele partitie aantreft? Alleen kan ik die optie nergens vinden. Hoe doe ik dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Mesh op 18-03-2005 23:32 ]

Signature?