Msi k8n neo2 presteert slecht?

Pagina: 1
Acties:

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33
Het is me een raadsel...

Nadat ik mijn Zalman 7700-cu op mijn moederboard zette, presteert mijn systeem ineens veel minder goed:

4 gb/s in sisoft, i.p.v. 7 gb/s (memtest)
Pifast: 120 sec, i.p.v. 45
SuperPi, doet het niet.

Mijn systeem:

Msi K8N Neo2 Platinum
A64 3000+ s939
2x 512mb Corsair ValueRam
450 watt noname voeding.

Na de zalman weer te vervangen door de boxed cooler, wil hij nog niet (erg hard).

Weet iemand wat mijn probleem is?

Er zit nog genoeg koelpasta onder de koeler, en hij is 40 C.

Google, GoT, Andere forums (hardware.info, e.d) al afgezocht.. zonder resultaat... 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door DesertShooter op 16-01-2005 12:49 ]

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
euhm, die 7700 past toch niet op de k8n neo2? Je vid kaart staat er toch scheef door? Zeker dat je koeler er dus wel goed vast op zit? Het lijkt me niet aangeraden om die koeler op dat moederbord te gebruiken....

Is hij overgeklokt? Staan je mem timings wel op 1T? Al de chipset drivers goed geïnstalleerd/herinstalleerd? Draait je mem wel in dual channel? Laatste bios-versie? CMOS al eens gereset?

Er bestaat trouwens een topic toegewijd aan dit moederbord, mss beter daar je vraag in posten?

[ Voor 7% gewijzigd door needless to say op 16-01-2005 12:56 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zou wel een software proggie zijn dat iets doet.. misschien wel een virusje/spy/adware, waardoor je performance weggenomen wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-01-2005 12:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• DesertShooter
needless to say schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:55:
euhm, die 7700 past toch niet op de k8n neo2? Ja, net. Je vid kaart staat er toch scheef door? Een heel klein beetje, maar er zit iets tussen, dus die 2 kunnen geen contact maken.Zeker dat je koeler er dus wel goed vast op zit? Heel erg zeker Het lijkt me niet aangeraden om die koeler op dat moederbord te gebruiken....

Is hij overgeklokt? Nee, Staan je mem timings wel op 1T? Ja Al de chipset drivers goed geïnstalleerd/herinstalleerd? Ga ik nu doenDraait je mem wel in dual channel? JaLaatste bios-versie? CMOS al eens gereset? Ja, 1.4

Er bestaat trouwens een topic toegewijd aan dit moederbord, mss beter daar je vraag in posten? Ik zal kijken!
Tutti-frutti schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:57:
Zou wel een software proggie zijn dat iets doet.. misschien wel een virusje/spy/adware, waardoor je performance weggenomen wordt.
Ik denk van niet, ik sluit via taskmanager alles af, incl explorer.exe, en dan wil hij nog niet..

• DesertShooter
Oke, probleem opgelost...

Dicht dus..

Verwijderd

en wat was het probleem dan?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 20:22
Ja, is wel handig dat je zoiets meld...

Verwijderd

Al de chipset drivers goed geïnstalleerd/herinstalleerd? Ga ik nu doen

is de logische conclusie dat dat het was...

maar t zou handig zijn als hij het zelf even meldt

• DesertShooter
Sorry |:( , ik heb de cooler eraf gehaald, de videokaart eropnieuw in gezet en hij wilde ineens weer :? :? .

Verwijderd

Raar. Het moet iets zijn geweest dat de processor niet leuk vond. Blijkbaar zat de videokaart dus wél in de weg :). De videokaart heeft verder namelijk niks met PiFast te maken.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
pak anders een 7000CU koelt ook goed en past er als het goed is wel op

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1