Kan routerpagina niet weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:26
Hoi, ik wil een draadloze internet verbinding instellen als volgt:

Via mijn usb modem op mijn computer maak ik verbinding met internet.
Dat wil ik door sturen naar mijn router via een utp kabel.

Als ik dit via de wizard doe zegt ie afgezien van de internet verbinding moet deze computer ook met een verbinding met het netwerk hebben.

De router pagina kan ik niet oproepen.

ik krijg wel een ip en subnetmasker toegewezen.

Bij het verbingsvakje met de router staat: Geen of beperkte verbindings mogelijkheden.
hij ontvangt niks van de router

Ik draai win xp pro sp2

[ Voor 3% gewijzigd door mazz op 16-01-2005 12:28 ]

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Verwijderd

Hoe heb je 'm op de router aangesloten? Zet hem op een LAN-poort, in elk geval.

• mazz
de router is op de netwerkkaart van me computer aangesloten

Verwijderd

Op welke poort van de router, bedoel ik?

• mazz
De WAN poort

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:29:
Zet hem op een LAN-poort, in elk geval.
De WAN-poort heeft uiteraard geen DHCP-server maar alleen een DHCP-client. Als je de WAN-poort gaat gebruiken gaat het fout.

Maargoed, je moet ook nog je internetverbinding delen. Dan wil Windows XP automatisch een DHCP-server draaien op de netwerkkaart van jouw computer wat betekent dat je de DHCP-server in je router moet uitschakelen.

• mazz
hoe?

Verwijderd

Ja, dat gaan we je dus niet voorkauwen. Ik heb je ongeveer gezegd wat je moet doen, de rest mag je zelf uitzoeken en invullen :)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
[router-gekocht-mode]
Als je dat routertje hier speciaal voor heb gekocht he:
Mooiste miskoop die ik tot nu toe heb gezien :Y)
Je verdient de "n00b van het jaar" award van mij, echt waar :D

Ik bedoel, jouw PC zit met USB aan internet, je leest in de winkel "Wireless Router: om internet te delen" en denkt, aH, die sluit ik aan mijn PC zodat andere PC's ook op internet kunnen :D ? Heb ik het goed? Heb ik het goed?

Had je beter gewoon een accespoint kunnen nemen of een switch. Je PC fungeerd in deze situatie al als router, dus nog een router nemen slaat echt totaal NERGENS op. Tenzij je nu of in de nabije toekomst een ethernet modem neemt!
[/router-gekocht-mode]

Veel succes met het ploeteren, en stel aub geen vragen zoals "hoe", dat is toch wel het meest beschamende wat ik hier heb gezien. Hoeveel portjes blijven er nou nog over als de "WAN" port afvalt? Kans dat je hem dan voor de 2e keer op een WAN port prikt acht ik miniscuul. ( zou een hele dure router zijn dan :D , nog erger )

Let op:
Tevens, moet ik er wel bij zeggen, dat het wel MOGELIJK is om het volgens jouw opstelling werkend te krijgen. Als je router op LAN niveau een subnet heeft van 192.168.*.*, zou je de LAN kaart van je PC op 10.0.0.* kunnen zetten en het wan IP van je router kunnen fixeren op ook een 10.0.0.* adres met het adres van je PC als gateway. Share je USB connectie op de internet PC, et voila, internet hoord dan toch wel langzaam te gaan werken.
Je kan alleen niet je router configureren vanaf de internet PC. De router moet dan eerst open zetten voor WAN acces, dan kan je hem pas configureren vanaf je internet PC.
( nog steeds zonde van die dubbele router, maargoed :Y) ... iemand in dit land moet er toch voor zorgen dat de koopkracht kunstmatig hoog blijft :Y) )

edit:
Wel fijn dat je het type router enzo vermeld. Wij weten nu gelijk wat we voor ons hebben en wat de mogelijkheden zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-01-2005 14:25 ]

Verwijderd

Zie bovenstaand epistel inderdaad. Deze gaat maar gewoon dicht, tijd voor jou om wat initatief te tonen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.