Toon posts:

9600xt loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik css speel dan loopt mijn 9600xt 256mb om de zoveel tijd zomaar opeens helemaal vast. Soms krijg ik nog een foutmelding dat ati de kaart heeft geresset maar soms slaat mijn pc ook helemaal vast zonder reden. Ik zie geen arties of andere problemen. Ik heb al de 4.11 en 4.12 drivers geprobeert en me pc geformatteerd. Als ik aan de koeler van de kaart vol dan is die ook niet warm (hij loopt alleen wel een beetje aan bij het booten maar veder niet).

specs:

sapphire 9600xt 256mb (niet oced)
3500+
msi k8n neo2
1gb ram

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een 80mm fan vlak voor de koeler gehangen maar dit maakt ook niks uit. Heeft iemmand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het zou misschien aan je voeding kunnen liggen, het is een kleine kans maar als je er nog 1tje hebt liggen of kan lenen zou je het kunnen uitproberen

iig succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Mwah me voeding is een 480watt tagan dus denk niet dat het daaraan ligt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

480Watt, wel van een goed merk :?
En controlleer voor de zekerheid toch de voltages, ook dure voedingen kunnen stuk gaan.

/me De Antec Truepower 480W van Thandor ging ook stuk, leverde IDLE +4,5V i.p.v. +5V

Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een Antec Neopower 480W, deze is stiller, mooier en heeft de mogelijkheid om de overbodige kabels af te koppelen.

Verder moeten alle BIOS instellingen ook goed staan, probeer desnoods de default instellingen te laden.

Alle drivers moeten ook geïnstalleerd zijn, denk ook aan de chipset drivers :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb een 9800XT met identieke problemen, mijn problemen waren opgelost door AGP op 4x in plaats van 8x te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Yep werkte bij mij idd ook, had hem net na me vorige post al op agp 4x gezet en nu werkt alles. Maar ik vind het toch vreemd, op me abit nf-7s werkte alles wel goed op agp 8x

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Misschien werkt het als je Fast Writes uitzet?
Pagina: 1