Toon posts:

Petitie

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de frontpage is te lezen dat een Duitser een online petitie is gestart (http://www.tweakers.net/nieuws/35761) met als streven de europese apple prijzen gelijk te trekken met de amerikaanse. Ik denk dat velen van jullie dat ook vinden; apple producten hier zijn stukken duurder dan in de VS.

Vraag is alleen, wat is de oorzaak. Het is ook niet volledig te wijten aan een hogere belasting in europa. Immers; de Mac mini 1.42Ghz kost $ 599,-. In euro's is dat volgens 't GWK (http://www.gwk.nl) dan 465,42 euro en beiden ex VAT/BTW.

New York heeft een van de hoogste belasting percentages van ca 8%; wij zitten op 17,5%. Omgerekend komen we dus op:

New York: 1,08 * 465,42 = 502,65 euro
Nederland: 1,175 * 465,42 = 546,87 euro

Terwijl hij hier in Nederland in de Apple Store voor 599 euro wordt aangeboden. Zo te zien scheelt het dus al bijna honderd euro als je hem in de VS haalt en zelfs omgerekend (nota bene met een hoge GWK koers want inkoop!) naar het nederlandse belasting percentage betaal je ruim 50 euro te veel.

Dat is dus ook de reden dat ik de petitie heb ondertekend; alleen is natuurlijk de vraag of er ooit wat mee gaat gebeuren ;)

Voor geinteresseerden; tekenen doe je hier: http://www.petitiononline.com/MacmiEU/petition.html

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Waarom wordt er voor Apple wel een petitie gestart? Zowat voor alle electronica geldt dat het in de VS goedkoper te krijgen is, Apple is hier echt niet de enige in hoor.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Wij zitten trouwens al een paar jaar op 19% maar dat maakt verder niet uit.
Ik denk dat het vooral aan concurrentie ligt. Bij andere bedrijven valt het minder op aangezien er velen resellers zijn die allemaal concurrent van elkaar zijn. Omdat Apple vrijwel alles in eigen handen houdt, lijkt het alsof het niet eerlijk is.

Ik vind het allemaal wel prima.

"Luie mensen worden ook moe!"

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vind het eigenlijk nogal meevallen. Ik keek naar een digitale piano. In Nederdland 900 euro, in de VS 750 dollar, dat is 585 euro.

Voor dat bedrag kan ik hem zo ongeveer gaan halen als ik een last-minute neem :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Kunnen we dan binnenkort ook een petitie van de amerikanen verwachten waarin zij eisen dat ze tulpen goedkoper kunnen krijgen?

Beetje onzinnig dit allemaal......

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

FL!PNEUS schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:58:
Waarom wordt er voor Apple wel een petitie gestart? Zowat voor alle electronica geldt dat het in de VS goedkoper te krijgen is, Apple is hier echt niet de enige in hoor.
Juist, dat roep ik ook elke keer in dit soort discussies. En dan moet je niet eens in Azie gaan kijken... :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26

mr_petit

opperprutser

Exirion schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:19:
[...]

Juist, dat roep ik ook elke keer in dit soort discussies. En dan moet je niet eens in Azie gaan kijken... :X
laten we gewoon een petitie starten voor alles wat goedkoper is in azië of amerika en wat we graag willen hebben :)

"man is not truly one, but truly two,"

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laten we gewoon een petitie starten tegen alle petities's waar hier op GoT voor gespamt wordt. Ik begin...
...
....
....
.....

Vind je dat hier geen slotje op moet? teken hier... Ownee, dat kan al niet meer 8)7

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.