Toon posts:

Casema met vast IP adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu bij demon maar vind eigenlijk dat ze na de prijsverlaging en nog
onbekende snelheidsverhoging met de nieuwsservers niks zijn opgeschoten !

Dus ik zat te zoeken toen kwam ik bij de casema terecht goede nieuwsserver
staat ergens op een overzicht hoge snelheid 2mb.

Maar ik wil alleen een vast ip adres hebben ?? kan dit bij hun ??
of bestaat er een programma voor heb ik ook wel is gehoord

Groeten Pascal

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 14:02
Je hebt een vast ip-adres . Ik geloof dat het paar keer veranderd per 3 maanden . Maar dat weet ik niet zeker. Als het goed is heb je wel een vast ip met het nieuwe eurodocsis netwerk.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:59
het is een dynamisch veranderend ip adres maar je hebt wel routers die er voor kunnen zorgen dat zo dra je een ander ip adres krijgt automatisch de dns update

Verwijderd

Topicstarter
Het is namelijk zo dat er ook video streaming word gedaan enzo en dan kan ik niet steed een ander ip adres hebben ??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:01:
Het is namelijk zo dat er ook video streaming word gedaan enzo en dan kan ik niet steed een ander ip adres hebben ??
Ander product/ISP uitzoeken.

Sowieso is het zo dat je bij DSL providers een eigen of semi-vast IP krijgt bij je verbinding. Je kan er niets aan claimen of rechten aan ontlenen het kan sowieso weizigen ook daar als daar een reden voor is voor de ISP.

Zakelijke verbindingen hebben vaak de mogelijkheid tot meerdere IP's (subnet) en die zijn misschien wel contractueel ook echt vast/eigen.

Wat is een vast IP? Dat je hem vast (fixed) kan invullen? Dat het jou IP is en blijft? 't Zijn helaas geen porteerbare nummers als mobiele telefoonnummers. En ook geen sofinummers dat ieder zijn eigen heeft. Ook zijn ze niet van ISP mee te nemen en soms niet eens in een verhuizing ook al blijf je bij dezelfde ISP omdat je nog met routering en blokken te maken hebt binnen netwerken en netwerk architecturen.

Als Casema (wat ik ervan begrijp thans) een dynamisch IP toekent of uitdeelt kan het zijn dat je lange tijd dezelfde houdt. Tot je de boel een keer uitzet langdurig of een storing hebt misschien kan je een ander bedeeld krijgen. 't Lijkt niet zo te zijn (niemand meldt het hier iig) dat het elke nacht stipt om 00.00 uur verandert zegmaar.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 16-01-2005 12:09 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bestaat er dan niet een programma ofzo die het dan ook al veranderd het om de maand dat hij het toch gelijk houd ??

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

in principe krijg je bij casema altijd hetzelfde ip toegewezen. Het is dus een semi-vast ip. De DHCP lease is iets in de richting van een week. Ook als die lease verlopen is omdat je bijvoorbeeld een maand weg bent geweest krijg je in principe hetzelfde ip terug.

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
gewoon een dns account aanmaken bij no-ip.com en een router aanschaffen van bv Sweex , die heeft een instelling dat elke keer als je pc aangezet wordt hij je ip dat je op dat moment krijgt gekoppeld wordt aan je no-ip.com account.
Dus behoudt je hiermee altijd hetzelfde dns adres.

Probleem opgelost
;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:24:
bestaat er dan niet een programma ofzo die het dan ook al veranderd het om de maand dat hij het toch gelijk houd ??
Het is een manier van IP allocatie van een ISP/DHCP configuratie. Is niet iets wat jij kan beinvloeden.

Zolang je gewoon online blijft zal je hetzelfde IP krijgen van de DHCP server. Alleen als je je lease heel lang niet hebt aangevraagd en jou IP dus uitgedeeld kan worden aan een andere verbinding of als de DHCP server zou crashen en na een herstart zijn lopende lease 'lijst' kwijt is en iedereen opnieuw een IP aanbiedt bijvoorbeeld.

Semi-vast dus eigenlijk idd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1