buitengesloten in firefox

Pagina: 1
Acties:

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
net had ik voor een site nodig dat m'n user agent op msie stond. Dus ik dat gedaan met User Agent Switcher, loopt een tijdje daarna firefox vast (had gewoon teveel openstaan). Dat is het probleem niet, het probleem is dat die user agent nog steeds op msie staat en als ik nu firefox wil starten (zowel gewoon als in safe mode) krijg ik een melding van de java plug-in:

"Java plug-in for Netscape Navigator should not be used in Microsoft Internet Explorer. Please use Java plug-in for Microsoft Internet Explorer instead."

Duw op ok en dan verder niets... Firefox verschijnt niet, helemaal niets.
Dus mijn vraag is: Is er een manier om, via register of editen van een pref-file de user agent te herstellen en zo firefox weer in te kunnen?

Insert vies grapje hier

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Al firefox opnieuw geinstalleerd?

Al Suns java geinstalleerd?

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
beide al... nog steeds dezelfde melding. Is er geen manier om van buitenaf een plugin te uninstallen of de useragent te veranderen?

Insert vies grapje hier

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
waarschijnlijk draait FF nog op de achtergrond, gebeurt mij ook wel eens als FF crashed. Moet je even ctrl+alt+del doen om te kijken of die nog draait.

no comment

Verwijderd

Martinus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:16:
waarschijnlijk draait FF nog op de achtergrond, gebeurt mij ook wel eens als FF crashed. Moet je even ctrl+alt+del doen om te kijken of die nog draait.
lijkt me onwaarschijnlijk na een restart, als hij in safe mode zit. ;)

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
draait ook niet op de achtergrond. Net geuninstalled en opnieuw geinstalled (zonder laten deleten van directory om wel profile te behouden)
is er echt geen string in het register of een van de pref files? Ik weet dat het kan via about:config maar dan moet firefox wel willen starten. Slaat ie dit anders op in een file?

edit: defcon2 was me net voor ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Blerp op 16-01-2005 12:19 ]

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Rubberenkip schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:18:
draait ook niet op de achtergrond. Net geuninstalled en opnieuw geinstalled (zonder laten deleten van directory om wel profile te behouden)
is er echt geen string in het register of een van de pref files? Ik weet dat het kan via about:config maar dan moet firefox wel willen starten. Slaat ie dit anders op in een file?

edit: defcon2 was me net voor ;)
Je zou kunnen proberen om de extension 'lomp' te gaan verwijderen. In
code:
1
%root%\Documents and Settings\%username%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\%profielnaam%\extensions
staat het bestand Extensions.rdf. Je zou hier de entry voor User Agent Switcher kunnen proberen te verwijderen en daarna de map waar deze extension in geïnstalleerd is (staat in een map in dezelfde directory als waar extensions.rdf staat) verwijderen. Het is wel op eigen risico, want ik heb daar wel eens ooit problemen van gekregen, toen ik de helft van de entry wel liet staan. Succes!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Sluit Firefox eerst op met Ctrl + Alt + Del en start Firefox dan op in Safe Mode. Daarna kun je dan de UserAgentSwitcher verwijderen.

Wat ook werkt is in prefs.js in je profielmap de instellingen van de useragentswitcher-extensie te verwijderen. Dan heb je UserAgentSwitcher nog steeds, maar weer met de standaardinstellingen.

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=83376

blijkt een bugje te zijn oplossing:
To manually remove the User agent switcher plugin (on win32) and restore functionality to firefox

(if you dont have that plugin, skip 3 steps)

1.locate firefox's temporary files for you windows logon account (on winXP : (assuming drive C) C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\)
2.for each foler in there, in \extensions , delete the directory "{e968fc70-8f95-4ab9-9e79-304de2a71ee1}" if it is there (I am assuming this will be a constant regardless of OS)

3.back up a couple of level to profiles

BEFORE DOING THIS, BACK UP YOUR PREFS.JS FILE (to something like backupprefs.txt) and restore it if anything goes wrong

4. in each of the folders in there, edit the prefs.js file to remove any lines beginning with user_pref("useragentswitcher
5. locate a line like user_pref("general.useragent.override", "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)"); and delete it.

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Neem toch Opera man ;) 30 vensters te gelijk is geen moeilijkheid :)!
Pagina: 1