Progressive scan de moeite of niet?

Pagina: 1
Acties:

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:41
Ik ben aan het kijken voor aanschaf van een DVD recorder. Keuze is nu nog tussen de Sony HX900 en de Pioneer 720H. Ik zou liever de Pioneer aanschaffen, maar die heeft geen progressive output. Nu ga ik binnen paar maand ook een Plasma aanschaffen (Philips 9966 107cm) en vraag ik me af of er echt zoveel beter beeld is bij de progressive output.

Kan iemand hier duidelijkheid over scheppen? Als zou blijken dat die progressive scan eigenljik niet zoveel uitmaakt, dan wordt het zeker de pioneer.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21

tweakerbee

dus..?

Zelf heb ik een Divx speler met progressive output (een Philips) en het beeld is wel degelijk een stuk rustiger en scherper met component progressive output.
De DVD-recorder die ik heb staan wil maar niet op S-Video output blijven staan (Philips DVR890) en dat levert echt duidelijk een minder scherp beeld op.

You can't have everything. Where would you put it?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:41
heb gelezen hier op forum dat de Philips Plasma die ik zou kopen (9966) beter beeld geeft als het NIET progressive scan is? Klopt dat??

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Is het niet veel makkelijker als je een DVD apparaat hebt dat gewoon VGA of DVI output geeft? Dat is ook progressive en je hebt meteen een veel grotere keuze aan schermen (namelijk elke computer scherm, oud of nieuw). 31khz via YCbCr vind ik maar een beetje onzin, het is het wiel opnieuw uitvinden voor een video standaard die je al lang al hebt.

Het lijkt er bijna op alsof de industrie de AV wereld expres gescheiden van de PC wereld wil houden.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.