Ik host nu al een paar weekjes een aantal domeinen +e-mail op mn colocated server bak, het vervelende is alleen dat ik allemaal verschillende tooltjes heb om alles te beheren, en zou alles graag in één (zelfgemaakt) controle paneel willen beheren (met PHP/MySQL). Voor BIND is dit inmiddels al gelukt door de DLZ(Dynamic Loadable Zones) patch te installeren zodat hij zn gegevens uit een MySQL database leest. PureFTPd die draait al sinds het begin met een MySQL backend. Wat ik nou nog graag zou willen, is dat ik qmail+vpopmail op MySQL kan laten lopen (ik gebruik nu vQmail/qmailadmin hiervoor).
Omdat ik FreeBSD heb, ben ik net eens gaan kijken naar de mogelijkheden in de Makefile van de vpopmail-port in de ports tree, en zag tot mijn vreugde dat authentication via MySQL mogelijk is:
Mijn vraag is kan ik de MySQL en de "normale" manier door elkaar gebruiken? Ik heb al heel wat tutorials hierover gevonden, maar hier kan ik echt niks over vinden.
Omdat ik FreeBSD heb, ben ik net eens gaan kijken naar de mogelijkheden in de Makefile van de vpopmail-port in de ports tree, en zag tot mijn vreugde dat authentication via MySQL mogelijk is:
Maar nou heb ik al een aantal domeinen via de "normale" manier (met MD5-passwords) toegevoegd.# WITH_MYSQL - allow authentitation via mysql
# WITH_MYSQL_REPLICATION - enables MySQL database replication
# WITH_MYSQL_LIMITS - enables the MySQL mailbox limit code
Mijn vraag is kan ik de MySQL en de "normale" manier door elkaar gebruiken? Ik heb al heel wat tutorials hierover gevonden, maar hier kan ik echt niks over vinden.