[XP]systeem opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn computer stond laatst helemaal vol met rotzooi.
Er stond ook het bloodhound virus op.
Toen heb ik besloten om hem helemaal te formateren en windows er opnieuw op te zetten.
Nou start ik die computer weer op en installeer norton.
Het eerste wat hij zegt is dat er dat virus nog steeds op staat?
Nou wilde ik hem weer leeg gaan gooien en proberen de bios te flashen maar als ik de computer in dos opstard dan kan hij de c: (harddisk) schijf niet meer vinden.
Ook bij fDisk ziet hij de schijf niet.
Kan iemand me vertellen hoe ik van dat stomme virus af kan komen?

Bedankt voor de reacties. :)

www.diovisuals.co,

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

als je ntfs als bestandssysteem hebt, wat normaal is als je windows xp gebruikt, kun je in dos inderdaad je harde schijf niet lezen. Er zijn wel weer wat programma's die zorgen dat dat wel kan. (ik weet niet welke, moet je ff zoeken in de search)

Je hebt waarschijnlijk niet goed geformatteerd, dwz dat je niet de goede parameters hebt gebruikt. Ook hiervoor zou ik in de search moeten zoeken, want ik gebruik dit nooit.
Ik gebruik voor een format altijd een progje van Maxtor. (maxblast heet dat progje). Dit is als het goed is bij maxtor te downloaden. Je maakt er dan een bootdiskette mee. Het programma wijst zich daarna zelf wel. Je moet dan wel een Maxtor harde schijf hebben, anders werkt het niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Sanity11 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:17:
Mijn computer stond laatst helemaal vol met rotzooi.
Er stond ook het bloodhound virus op.
Bloodhound virus?
Toen heb ik besloten om hem helemaal te formateren en windows er opnieuw op te zetten.
Met fdisk de partities verwijderen, 'Fix Master Boot Record' optie van Windows XP recovery draaien, daarna nieuwe partities maken, formatteren en installeren. Als er dan nog iets overleeft, weet ik 't ook niet meer.
Nou wilde ik hem weer leeg gaan gooien en proberen de bios te flashen
!?!? Je gaat het BIOS flashen? Waarom? Wat gaat dat oplossen dan?
maar als ik de computer in dos opstard dan kan hij de c: (harddisk) schijf niet meer vinden.
Ook bij fDisk ziet hij de schijf niet.
Welke fdisk, die van DOS of die van de installatie-CD van Windows XP? Als die laatste hem niet ziet, dan heb je idd een probleem ja. Hoewel die van DOS op zich de partitie wel zou moeten zien, maar er inderdaad verder niks mee kan.

Verwijderd

win cd erin, hd formatteren bij installatie en installatie afmaken

ben je altijd je virussenn kwijt ...

zo moeilijk is het niet

Verwijderd

Zit dat zogenaamde virus niet in een bestandje op een andere partitie?
Of heb je alleen maar een C-schijf ( wat ik persoonlijk niet zo handig vind)
Zou kunnen dat hij meteen weer iets infecteert op het moment dat WINXP er weer op staat.
Ik heb ook zoiets gehad nl

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 12:26 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32

rapture

Zelfs daar netwerken?

Windows formats zijn te zwak, doe gewoon de "militaire format". Eigenlijk moet dit een standaardroutine worden (basiskennis dat in de FAQ staat). Ga naar http://dban.sourceforge.net/ en iso eraf halen, deze branden op een CDR. Hiermee booten & de schijf selecteren, indien nodig stel je formatteringsgraad in (dat is alleen nodig als je classified data volledig wilt vernietigen).

Na paar uren is het gedaan en je kan nu rustig Windows XP op installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 16-01-2005 12:31 ]

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

rapture schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:28:
Windows formats zijn te zwak, doe gewoon de "militaire format". Eigenlijk moet dit een standaardroutine worden (basiskennis dat in de FAQ staat). Ga naar http://dban.sourceforge.net/ en iso eraf halen, deze branden op een CDR. Hiermee booten & de schijf selecteren, indien nodig stel je formatteringsgraad in (dat is alleen nodig als je classified data volledig wilt vernietigen).

Na paar uren is het gedaan en je kan nu rustig Windows XP op installeren.
Ja lekker nuttig hoor, not... misschien als je die HD uit het raam wil gooien maar verder.. 8)7

Laat maar.. .

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32

rapture

Zelfs daar netwerken?

LiGHtNiNG! schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:34:
[...]

Ja lekker nuttig hoor, not... misschien als je die HD uit het raam wil gooien maar verder.. 8)7
Nuttig? Als je ouwe harde schijven wilt verkopen, dat wis je de data eens grondig. Of als er hardnekkige virussen of andere rommel op je harde schijf staat, dan kan je hiermee volledig clean maken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Goed, virussen en herinstallaties zijn al tientallen malen eerder besproken op dit forum. We verwachten van je dat j eeerst wat onderzoek doet voordat je een topic opent.

Vragen over virussen kan je stellen n Beveiliging & Virussen. Maar met een beetje gezond verstand en het verwijderen van alle partities (dus niet alleen de Windows partitie) zou je geen last meer moeten hebben van virussen.

Als je Windows-cd of wellicht backups die teruggezet worden een virus bevatten is het natuurlijk dweilen met de kraan open. Lees goed de documentatie door, en als je er niet uit komt, geef dan duidelijk aan wat je allemaal al hebt geprobeerd om het op te lossen, want de antwoorden op de vragen die je nu stelt zijn makkelijk te vinden met de GoT search :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.