Toon posts:

Probleem met ATA en SATA schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Het volgende probleem doet zich voor:

Mijn systeem is als volgt:

MSI K8t NEO met een xp3200 64 bit
1x ATA Maxtor 250 GB HD
1x SATA WD 120 GB HD

Ik wil uiteindelijk mijn sata drive als systemdrive en bootdrive gebruiken en de ATA drive als zeg maar een backup/opslag drive

de ata drive is op dit moment aangesloten als master op de IDE drive met een dvd-rom als slave

ik heb windows xp prof sp2 geinstalleerd op de sata drive (moest de ata drive verwijderen voordat ik op de sata drive kon installeren, alles ging goed tot ik de ata drive weer toegevoegd had)

Windows begint nu te laden en ik krijg heel wazig en donker het windows laad scherm te zien, 3 seconde later wordt het wel goed zichtbaar en nog 3 seconde later springt het beeld zwart en schiet het kort naar een blauw scherm met wat tekst nog voor ik kan lezen wat er staat reboot de computer.

enig idee wat het probleem kan zijn

MVG

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
update

ook als ik de ATA drive verwijder en de computer opstart krijg ik nu een foutmelding in een blauw scherm voor een zeer korte tijd en begint de computer aan een reboot.

Het heeft dus met de SATA drive te maken. Om de een of andere reden krijg ik ook het WD tooltje niet aan de praat omdat de diskettedrive ook besloten heeft om kuren te gaan vertonen.

Op dit moment ga ik maar opnieuw alles formateren en installeren in de hoop dat het aan een foute windows install lag

iemand ervaringen met dit of een oplossing?