Toon posts:

Cas 2.5 of toch maar 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een kingston cas3 400MHz 512 module en als ik mijn 3200+ will oc'en dan krijg ik grote problemen. Dus heb ik maar de module op 333MHz lopen want dan kan ik mijn proc wel lekker opfokken.

maar nu het probleem als je een cas3 module op 333MHz laat lopen wordt de cas2.5 maar omdat ik dus mijn fsb omhoog gooi wordt de snelheid van de module ook omhoog gegooit. dus 10fsb er bij betekent 20Mhz erbij voor de module. 333 + 20 = 353. maar in de bios blijft hij aangeven dat het op 333MHz loopt dus ik laat de cas auto op 2.5 staan.

of ligt de grens hoger bij een module wanneer je moet overschakelen naar cas3?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
ten eerst heb je er meer aan dat je je geheugen overclocked... dat merk je veel meer dan een paar megahertz bij je CPU op...

ten tweede is het geheugen met een lagere CAS Latency sneller dan met een hogere... maar omdat je CAS 3 geheugen hebt zal dat niet gaan lukken denk ik...

dus als t zo lekker werkt zonder errors en instabiliteit dan zou ik het lekker zo laten...

[ Voor 15% gewijzigd door Saeverix op 16-01-2005 11:02 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Het beste is natuurlijk altijd om je geheugen 1:1 te laten lopen maar goed probeer eens met cpuz uit te lezen op hoeveel mhz je memory draait.
Omdat je zelf zegt dat de BIOS het nog als 333 mhz ziet.

Je vraag had je beter bij Die-Hard Overclocking & Cooling kunnen stellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 11:24 ]

Verwijderd

Naar mijn weten loopt een Athlon 64 op 200MHz FSB, dus waarom zou je je geheugen dan op 166MHz draaien?? 8)7 Het is het snelst om je geheugen en CPU gelijk te draaien.. Dus CPU op 200, geheugen op 400..

-- dus 10fsb er bij betekent 20Mhz erbij voor de module --
Dat is wat er staat in je startpost.. Maar zo moet je het niet zien, de snelheid wordt namelijk x 2 gedaan... Dus eigenlijk, 166MHz is de werkelijk snelheid, dus eigenlijk komt er ook maar 10 bij je geheugen..

Je zou zelf moeten uitzoeken wat het snelste punt is, gebruik een benchmarktool, bijvoorbeeld 3dmark 2001SE, niet hoger want die zijn te afhankelijk van je videokaart.. Maar kijk welke manier voor jou het snelst is..

Ik weet wel zeker dat je geheugen op 200MHz (400) met CAS3 sneller is dan 166MHz (333) met CAS2.5.. Dus vogel zelf uit wanneer het stabiel is en wanner het het snelst is.. Wij kunnen zo niet zeggen wat het beste en snelste is voor jou pc..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:21:
Het beste is natuurlijk altijd om je geheugen 1:1 te laten lopen maar goed probeer eens met cpuz uit te lezen op hoeveel mhz je memory draait.
Omdat je zelf zegt dat de BIOS het nog als 333 mhz ziet.

Je vraag had je beter bij Die-Hard Overclocking & Cooling kunnen stellen.
Ja inderdaad. Volgens mij kan je in je bios instellen in welke verhouding(divider) je fsb van je cpu met de fsb van je geheugen loopt. Het snelste is inderdaad 1:1 te laten lopen.
Maar het is ook niet zo vreemd dat je niet hoger kan klokken met 2 standaard modules omdat ze al maximale bandbreedte afstaan aan de processor en waarschijnlijk volledig belast worden. Als je hem nu in Dual Channel hebt staan kan je wel proberen in single channel hoger op te voeren denk ik.