Verbindingssnelheden die NetStumbler aangeeft kloppen niet*

Pagina: 1
Acties:

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04-2025
hallo,

ik heb iets raars met netstumbler.
als ik met mijn ingebouwde netwerkkaart in mijn laptop werk (die 11mbit is) geeft netstumbler bij AP 54mbit. hij haalt die snelheid natuurlijk niet maar als ik mijn nieuwe 54mbit (ik wil natuurlijk wel sneller dan 11mbit) dan zegt ie 36 mbit bij netstumbler. op zich gaat ie best snel (iets van 2 MB per seconde over lan) maar ik vind het toch raar.

AP = linksys wrt54g
PCMCIA = x-micro 11g 54mbit

bedankt alvast!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07
Staat misschien de transmit snelheid vast op 36mbit in het AP? Zo ja, dan zal je 11mbit kaartje hem herkennen als 54mbit, maar zal niet doorhebben dat het toeganspunt zo staat ingesteld. Het 54mbit kaartje zal die informatie wel kunnen doorgeven...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Jeronimusius
dat dacht ik inderdaad ook maar ik heb die hyperWRT firmware en ik kan hem volgens mij op 54mbit zetten.

zit er dan een optie op de AP om hem in te stellen behalve bovenstaande?

• gertvdijk
Ik heb de laatste HyperWRT ook op mijn WRT54g staan. Onder Wireless, Advances Wireless Settings staat bij de derde regel: Transmission Rate.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Titeledt, verzien voortaan graag een chrtistelijke omschrijving van je probleem.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Ik heb ook wel eens rondgeneusd met mijn ingebouwde draadloze 11Mbps netwerkkaart van Realtek in mijn notebook toen ik in de bus van en naar school zat en er werden regelmatig accesspoints aangegeven met 54Mpbs.
Dat je netwerkkaartje de 802.11G standaard niet aan kan wil volgens mij nog niet zeggen dat NetStumbler geen 54Mbps accesspoints kan herkennen. Misschien herkent ie het wel aan een voor de netwerkkaart onbekende modulatie of zo...
Maar een daadwerkelijke netwerkvervinding op die snelheid maken zaler dus we niet bij zijn in ieder geval. B)

• Jeronimusius
ik heb nog even verder gezocht bij netstumbler.
als ik de device verander van atheros naar ndis 5.1 dan zegt ie wel 54 mbit.
ik ga er maar vanuit dat ie wel gewoon 54mbit heeft zoals in network status is aangegeven.
maar is 2 MB download vanaf 100 mbit vaste lijn op mijn netwerk snel of normaal?

• gertvdijk
Jeronimusius schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:13:
ik heb nog even verder gezocht bij netstumbler.
als ik de device verander van atheros naar ndis 5.1 dan zegt ie wel 54 mbit.
ik ga er maar vanuit dat ie wel gewoon 54mbit heeft zoals in network status is aangegeven.
maar is 2 MB download vanaf 100 mbit vaste lijn op mijn netwerk snel of normaal?
Twee MegaByte per seconde is best redelijk voor 54mbit WLAN, afhankelijk van hoe ver je van je AP verwijderd bent. Als je Frame Burst op alle apparaten nou ook nog inschakeld, dan kan je net als ik rond de 2,4 MB per seconde komen denk ik.

Pagina: 1