[SATA-RAID1] BIOS herkend schijven wel, W2k srv niet

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Gisteren heb ik mijn nieuwe Adaptec SATA Raid controller ingebouw in mijn server. Hier heb ik 2 Maxtor SATA schijven aan hangen. Eerst in Windows de drivers geinstalleerd en toen met behulp van de adaptec utillity (ARC) (Ctrl+A) heb ik voor het opstarten van Windows een raid1 array gemaakt. Netjes de build afgewacht (ruim 2 uur) en toen mijn computer opgestart (w2k srv/SP4). Maar ik zie die array dus niet in Windows, en als ik mijn computer opstart staat er wel netjes bij de BIOS dat er 2 Maxtors in een health Raid1 array zitten.

Ik ben nu echt "lost".... de documentatie van adaptec is ook zeer beknopt

[ Voor 3% gewijzigd door InSPiRE op 16-01-2005 10:56 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Wáár zie je de schijven niet? Windows verkenner/Deze computer, Apparaatbeheer, Windows Computerbeheer?

^ Wat hij zegt.

• InSPiRE
In device manager, explorer, management, Adaptec Storage Manager Browser Edition etc...
Ik kwam er net achter dat de controller op hetzelfde IRQ zat als mijn adaptec scsi controller, dus die scsi controller heb ik even verwijderd om er zeker van te zijn dat er geen conflicten zijn. Maar ook nu nog geen verbetering.

/edit: de controller wordt dus wel herkend, die staat ook in ASMBE, maar ziet daar dus geen schijven

[ Voor 25% gewijzigd door InSPiRE op 16-01-2005 10:57 ]

• InSPiRE
Oplossing
Schijven in een ander systeem gehangen, geformeerd en terug gehangen in server.
Meteen werken :D