Toon posts:

Versterker herkent digitaal signaal dvd speler niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisterochtend probeer ik mijn DVD speler (Sony DVP-S335) met een optische kabel aan te sluiten op mijn nieuwe versterker (Marantz SR4500). Met geen mogelijkheid wil dat werken. Langs de analoge weg (gewone stereo kabeltjes) is er geen probleem, maar dan heb ik natuurlijk geen digitale surround, en daar was het om te doen.

Heeft iemand deze combinatie misschien werkend gekregen? Of misschien een handleiding van de DVP-S335, want die ben ik kwijt en online kon ik hem niet vinden Ik ben wel een gerucht tegengekomen dat sommige versterkers het digitale signaal van sommige DVD spelers niet herekennen. Zit daar iets in?.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45
Volgens mij heb je hier helemaal geen handleiding van de DVD speler voor nodig. Enige instellingen die je moet/kunt doen zijn die op de receiver om het juiste apparaat aan die specifieke digitale ingang toe te wijzen. Misschien is de DVD standaard toegekend aan een andere ingang, b.v. de coaxiale? Ben je dus al door het set-up menu v.d. SR4500 gelopen en deze toewijzingen gecontroleerd?

Kabeltje kan natuurlijk ook kapot zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de dvd speler aan een digitale ingang toegezen (alle ingangen om de beurt zelfs..:)) . Het optische kabeltje is gisteren nieuw uit de doos gekomen. Het zou kunnen natuurlijk stuk kunnen zijn, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. In de handleiding vd de versterker staat overigens dat de instellingen van sommige DVD spelers misschien moeten worden aangepast. In elk geval bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer alle menu's van de DVD speler door gelopen met een muziek cd erin ipv dvd, en daar was plots de optie de digitale uitgang te kiezen! Daar moet ook het type codering (dolby surround, dts) ingesteld worden.

Alles werkt nu perfect, topic mag wat mij betreft dicht.