directe kabelverbinding on xp/2000 lpt

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 21:08
hier gaat het om: 1 pc met een verse instal van win2000pro, connectie met de buitenwereld via cdrom of 1 van de onboard poorten(com1, paralel) (geen netwerk/diskette beschikbaar)

en: 1 pc met xp home met een diskette drive die ik moet kunnen benaderen via de w2k pc

het is me gelukt om via een paralelle kabel (veel gebruikt in het verleden, laplink, intersvr/lnk) een verbinding te maken tussen beide pc's maar nu wil ik bij de diskdrive van de xp pc kunnen komen via de parallel kabel, op beide pc's staat bij de klok tijdens de verbinding dat er een connectie is van 4,0 mbps tussen beide machines, dus de verbinding is er, maar hoe kom ik nu bij de gedeelde diskdrive??

kan iemand me hierbij helpen??

(ik zeg even nogmaals, er is geen netwerk verbinding beschikbaar op de w2k machine en ook geen diskdrive, ik moet namelijk de drivers van me netwerkkaart installen vanaf diskette, en dat moet dus paralell gebeuren, dus ga niet zeggen " gooi er dan even snel een diskdrive op" of " een diskdrive kost ook bijna niks meer" want dat zijn niet de reacties waar ik op zit te wachten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je al gezocht in my netwerkplaces mischien ?

edit :waarom brna ej niet even een cdtje met je netwerkdrivers dan :?
of is dit zo'n princiepekwestie

[ Voor 56% gewijzigd door Fish op 16-01-2005 13:35 ]

Iperf

• shure-fan
ja al gekeken staat niks

• shure-fan
het is o.a. een principe kwestie maar het is al opgelost, de xp pc stond niet in de netwerkomgeving maar kon ik via de adresbalk wel benaderen,

probleem opgelost

mag dicht