ik heb Winroute pro geinstalleerd en het surfen gaat prima. Ik kan alleen niet meer melen
Mijn meelprogramma kan de meelserver niet meer vinden. Hoe los ik dit op? Ook al geprobeerd met de mailserver binnen winroute maar dat lukte me ook niet
met port mapping moet je aangeven welke poorten hij moet doorschakelen naar de server
Dat is normaal helemaal niet nodig hoor.
Werkt je mail prog nog wel als je de WR engine uitzet?
Werkt je mail prog nog wel als je de WR engine uitzet?
Verwijderd
Puur Hypothetisch:
Stel:
1.- dat het je lukt om de mailserver goed te configureren;
2.- dat het je lukt om post te ontvangen;
3.- dat het je lukt om post te verzenden;
Dan nog kan het zo zijn dat je provider je meel via de smtp niet accepteerd en je de melding "Relay Acces Denied" of "Missing Domain Name" krijgt, om de simpele reden dat die smtp server merkt dat je de meel via een mailserver verstuurd.
Oplossing:
1.- Meel ontvangen via de Mailserver van bijv. Winroute, en van daaruit verdelen over je netwerk, waarbij je Outlook Express op de clients configureerd om post te ontvangen;
2.- Meel versturen via een analoge lijn met behulp van Microsoft Outlook (Niet Express) naar een andere provider of free-mail hoster.
Succes ermee......|:(
Stel:
1.- dat het je lukt om de mailserver goed te configureren;
2.- dat het je lukt om post te ontvangen;
3.- dat het je lukt om post te verzenden;
Dan nog kan het zo zijn dat je provider je meel via de smtp niet accepteerd en je de melding "Relay Acces Denied" of "Missing Domain Name" krijgt, om de simpele reden dat die smtp server merkt dat je de meel via een mailserver verstuurd.
Oplossing:
1.- Meel ontvangen via de Mailserver van bijv. Winroute, en van daaruit verdelen over je netwerk, waarbij je Outlook Express op de clients configureerd om post te ontvangen;
2.- Meel versturen via een analoge lijn met behulp van Microsoft Outlook (Niet Express) naar een andere provider of free-mail hoster.
Succes ermee......|:(
Het is me al gelukt:
Ik heb in Winroute de users aangemaakt van het netwerk en op de clients de mailinstellingen aangepast. Verder om contact te maken met m'n isp accounts ingevoerd. Dit zou moeten werken. NIET DUS
Toen Server gereset en TATAAA m'n meel wordt keurig door Winroute binnengehaald en verdeeld over de users!! 
Bedankt!
Ik heb in Winroute de users aangemaakt van het netwerk en op de clients de mailinstellingen aangepast. Verder om contact te maken met m'n isp accounts ingevoerd. Dit zou moeten werken. NIET DUS
Bedankt!
tuurlijk kun je ook met WinRoute versturen!
gewoon in WinRoute als Relay SMTP server die van je ISP opgeven en dan in Outlook (Express) WinRoute PC opgeven als server.
werkt Perfect (Bij mij dan)
gewoon in WinRoute als Relay SMTP server die van je ISP opgeven en dan in Outlook (Express) WinRoute PC opgeven als server.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Bij mij ook! Het werkt okidoki!Op zaterdag 06 januari 2001 22:08 schreef Robinski het volgende:
bij mij werkt dat dus (nog) niet (zie andere topic (exchange probleempje)), ik gebruik exchange 2000 server maar daar zou dat toch ook mee moeten lukken ?
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
En bij welke ISP zit jij dan??Op zaterdag 06 januari 2001 22:08 schreef Robinski het volgende:
Verwijderd
waarom zo lastig? ik zit hier bij @home en daar is de standaard mailserver gewoon mail dat is dus een computernaam in de @home werkgroep, maar die is ook te bereiken onder mail.home.nl
dit geld ook voor www dat www.rdc1.ov.nl.home.com is...
Greetz,
Jasper
dit geld ook voor www dat www.rdc1.ov.nl.home.com is...
Greetz,
Jasper
Bij Chello werkt dat in ieder geval en ik zie niet in waarom dat bij anders ISPs niet zomaar zou werken.Op zondag 07 januari 2001 14:10 schreef Athoszz het volgende:
[..]
En bij welke ISP zit jij dan??
Verwijderd
Nou snap ik er helemaal nix meer van.
Heb relayserver mail.chello.nl ingesteld in winroute, en de ports 25 en 110 gemapped. En keer op keer "Relay Acces Denied" of "Domain name missing". Idem voor WOL.
Hoe heb jij dan je ports gemapped, en wat heb je dan psies in Winroute mailserver ingesteld??????
Heb relayserver mail.chello.nl ingesteld in winroute, en de ports 25 en 110 gemapped. En keer op keer "Relay Acces Denied" of "Domain name missing". Idem voor WOL.
Hoe heb jij dan je ports gemapped, en wat heb je dan psies in Winroute mailserver ingesteld??????
Ports heb ik helemaal niet geforward.
Bij relay SMTP server heb ik smtp2.arnhem.chello.nl.
Bij relay SMTP server heb ik smtp2.arnhem.chello.nl.
Verwijderd
Het ligt er maar net aan hoe de relay instellingen op de mailserver van je ISP staan! Ofwel of dat er bijv op basis van de client ip (je eigen mail-server) wel of niet gerelayed wordt door de mailserver vann je ISP
Aan OlafvdSpel die niet snapt waarom dit niet zou kunnen (mail van je eigen server relayen naar je ISP):
Dit kan dus een ideale bron zijn om mensen te spammen! Terwijl jij via een andere server je mailtje verstuurd, wordt deze gerelayed naar een volgende mailserver (bijv die van je ISP). Vervolgens lijkt het dus alsof het mailtje van de laatste mail-server afkomt.
Op deze manier zou je dus makkelijk e-mailbommen kunnnen versturen aan weet ik hoeveel mensen. Dit is dus ook de reden waarom dit bij de meeste providers niet kan!
Aan OlafvdSpel die niet snapt waarom dit niet zou kunnen (mail van je eigen server relayen naar je ISP):
Dit kan dus een ideale bron zijn om mensen te spammen! Terwijl jij via een andere server je mailtje verstuurd, wordt deze gerelayed naar een volgende mailserver (bijv die van je ISP). Vervolgens lijkt het dus alsof het mailtje van de laatste mail-server afkomt.
Op deze manier zou je dus makkelijk e-mailbommen kunnnen versturen aan weet ik hoeveel mensen. Dit is dus ook de reden waarom dit bij de meeste providers niet kan!
Ik dacht dat WinRoute zich gewoon zou gedragen als een normale mail user agent en gewoon het bericht zou posten.
Verwijderd
Ik zie het al. Ik heb dus last van de nieuwe smtp van chello R'dam nl. mail.chello.nl (no relay accepted).
Kan me overigens helemaal vinden in de mening van Nelske
Kan me overigens helemaal vinden in de mening van Nelske
Als je NAT gebruikt heb je toch ook winroute niet meer nodig voor de mail? Of ben ik nou gek...
Ik heb ook Winroute en heb nooit iets ingesteld wbt mail en het werkt gewoon hoor....
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Pagina: 1