[./configure] hoe statisch compileren

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik wil cgipython statisch compileren zodat ik alleen de cgipython executable nodig heb voor cgi scripts. (cgipython is een file waarin de interpreter en de libraries zitten)
cgipython heeft een eigen Makefile, en die zorgt ervoor dat python gecompileerd wordt. Ik wil dus op een of andere manier aan ./configure meegeven dat ik statisch wil compileren.

Volgens mij zou dat op 3 manieren moeten kunnen:
1) prutsen in de makefile van cgipython. Deze make file zorg er voor dat ./configure wordt aangeroepen. Als ik met de hand ./configure --help run zie ik geen optie voor statisch linken. Is dat niet vaak "--enable-static"?
2) Een omgevingsvariabele definiëren. Ik heb CFLAGS en OPT de inhoud "-static" gegeven, maar dat gaf geen resultaat.
3) Iets in Makefile.in aanpassen, maar hier heb ik al helemaal geen kaas van gegeten.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

pistole

Frutter

./configure --help al geprobeerd?

Welke sources gebruik je eigenlijk?

Ik frut, dus ik epibreer

• Sir Isaac
Zoals ik in mijn openingspost zei, geeft ./configure --help geen informatie over statisch compileren. Het gaat om python 2.4 met de sources van debian.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

ik denk dat je de CFLAGS of CXXFLAGS op -static moet zetten.

code:
1
2
export CFLAGS="-march=i686 -O2 -pipe -static"
export CXXFLAGS="-march=i686 -O2 -pipe -static"

-static is een optie voor de linker van gcc dus helemaal zeker ben ik er niet van ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Blaasvis: het is idd iets voor de linker, dus...

LDFLAGS=-static

:P

• Sir Isaac
Bedankt _JGC_. Dat was het. Ik probeerde CFLAGS omdat je met gcc -static een statische executable kunt compileren.
Pagina: 1