Toon posts:

externe harddisk met netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi,

Bestaat er een externe harde schijf met een netwerk aansluiting erop. Ik wil graag op mijn Netwerk thuis een ruimte op het netwerk maken zonder dat er altijd een computer moet aanstaat. Ik had zelf ongeveer een schijf ingedachten van 300 GB die je via een switch aan het netwerk gooi. Ook zou het handig zijn als er een firewire of USB aansluiting op zat. Heeft iemand enig idee of zo iets bestaat.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

De Asus WL-HDD heeft wel een netwerk en WIFI aansluiting, helaas gaan er alleen 2,5" harddisks in.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ja die bestaan.

Heb je al eens bij Iomega gekeken ?

Abort, Retry, Quake ???

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Misschien iets omslachtiger maar een usb huisje kopen voor je HDD en die aan een Asus WL-500G hangen. Heb je trouwens een 2,5 inch HDD of een 3,5 inch want in de al genoemde apparaten kunnen alleen 2.5 inch harde schijven

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 10:37 ]

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:54
Zoek tevens ook eens op:

- Linksys NSLU2
- Ximeta NetDisk
- Buffalo LinkStation
- Allnet ALL6200 NAS Disk Server
- Synology DS-101 Disk Station
- Iomega Network Hard Drive

...of je kan ook direct naar m'n overzichtspagina gaan :)
http://users.skynet.be/tom.glorieux/Computers/NAS/nas.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Tom_G op 04-02-2005 09:32 ]

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 19:59
Ik zou persoonlijk niet voor de ASUS WL-HDD gaan.
Ik heb er diverse gehad, maar iederekeer gaan ze defect.

Voor transport zijn die dingen waardeloos. Neerzetten en niet meer aankomen is het beste voor dat ding.

PS. Niet de harddisk gaat kapot, maar de elektronica kan er niet tegen!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Hier staat er een voor op het netwerk. bij now that's it voor €95.00.

Verwijderd

Het is jammer dat ik nog geen enkele positieve recensie heb gelezen over de ASUS WL-HDD, het lijkt zo'n mooi alternatief. Bij je laptop een extra schijf, altijd je gegevens bij je en aan het bedraad netwerk meteen benaderbaar. Voor mij leek het ook handig i.c.m. je digitale camera, hiervan je de foto's storen op de schijf via de USB aansluiting.
Echter met de belbberde gegevensoverdracht van 1 tot 2 Mb lijkt het bijna weggegooid geld!

Heeft niemand positieve berichten?

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 15:30
Wacht het experimentje (CME) van Sprite_tm af met zn routerhacking. Als dat een beetje mooi gaat, kan je van alles aan die gehackte router hangen, ook HDDs..

Verwijderd

Rein_stein schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:17:
Wacht het experimentje (CME) van Sprite_tm af met zn routerhacking. Als dat een beetje mooi gaat, kan je van alles aan die gehackte router hangen, ook HDDs..
Link: http://gathering.tweakers...-XF9-XM57733---A#hitstart
Pagina: 1