[IDE] master/slave, cd-rw, dvd-rw, dvd-rom en HD

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
ik heb nu in m'n pc een Harde schijf van 40 gb, een cd-brandertje, en een dvd-rom speelertje. Nu ben ik van plan om ook nog een dvd-rw aan te schaffen, maar hoe ga ik deze dan precies aansluiten? Zelf dacht ik aan:

code:
1
2
3
4
IDE1  Master  Harde schijf
      Slave   cd-rw
IDE2  Master  dvd-rw
      Slave   dvd-rom

Ik brand zowel van HD als "on the fly"

[ Voor 22% gewijzigd door PeterEs op 15-01-2005 23:21 ]

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Ik denk dat dit handige is. Want je zei zelf je brand image/bestanden van je HD of on-the-fly.
Dit met in gedachte dat je on-the-fly alleen gebruik maakt van de dvd-rom en dvd-rw (dacht misschien dat je dvd's ook on-the-fly wou branden) want dan zitten ze niet inelkaars 'nek' als je brandt. De cd-rw wordt een beetje overbodig in dit systeem vind ik dan.

code:
1
2
3
4
IDE1  Master  Harde schijf
      Slave   dvd-rom
IDE2  Master  dvd-rw
      Slave   cd-rw

[ Voor 3% gewijzigd door Freedom_Fighter op 15-01-2005 23:40 ]

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
tsja, aan deze config zat ik ook al te denken, maar als je dan iets met een cdtje wilt installeren, gaat windows dan niet ubertraag worden?

Misschien is de dvd-rom overbodig, maar ik kan geen afschijd van m nemen... en een extra cd/dvd station in je pc is toch altijd handig....?

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

sorry het was dat de cd-rw overbodig zou worden. maar nee als je iets van een cd wilt installeren kan dat gewoon via je dvd-rom of dvd-rw. En of het handig is, hmm zie het nut niet echt in om 3 cd/dvd-roms te hebben, ja je kan 3 cd's tegelijk draaien maar of dat handig is :? .

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van dit subforum :)
Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?

Dit topic is gesloten.