Toon posts:

LaCie 320GB HD na formatteren maar 160GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Vandaag een LaCie 320 Gb gekocht. Deze moest eerst geformateerd worden: NTFS.
Maar nadat hij klaar was was maar 50% beschikbaar :X WTF!

??

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er zitten 2 schijven in van 160 gig. Je zal wel 1 enkele schijf geformatteerd hebben, of hij staat in mirror mode, en dan kopieert ie op de achtergrond alle informatie naar de 2e harddisk.

RTFM zou ik zeggen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
uhm I read the f***** manual.
daar staat nix in over 2 HD's - en ik heb alle stappen doorlopen.

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:09:
uhm I read the f***** manual.
daar staat nix in over 2 HD's - en ik heb alle stappen doorlopen.
hmm misschien iets meer zoek werk. Ik neem aan dat je de LaCie Big Disk Extreme 320GB hebt. Nou je kon zelf bedenken door ff naar de site van LaCie te gaan en ff naar de product te kijken wat er misschien aan de hand is. En ja hoor ff lezen doet wonderen er staat namelijk dat hij op raid 0 draait, dit betekent dat er dus 2 schijven inzitten. Dus probleem is dat je maar 1 hd hebt geformattert, dus ff de 2e formatteren en je hebt je ongeveer 300 GB terug ^^ .

edit.
ff de bron maar bij vermelden. http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10489

[ Voor 9% gewijzigd door Freedom_Fighter op 15-01-2005 23:25 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Post eens een screenshot van schijfbeheer, en welke Windows gebruik je precies?

@Freedom_Fighter: hij praatte redfoxert na die begon met RTFM.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was niet aan het schelden maar ik reageerde op de opmerking "RTFM" B)

Ik heb windows XP SP2

Ik heb op de site van LaCie gekeken. Ik snap niet wat Raid 0 is maar als je zegt dat er 2 HD's in zitten dan zie ik daar de logika wel van in.

Screendump is bijgevoegd. Had net de partite verwijderd.
Als ik hem formateerd heb, hoe kan ik dan de 2e schijf formatteren? *ben noob op dit gebied*

Afbeeldingslocatie: http://www.pricklypear.nl/~kcherif/dump.gif

bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 23:31 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hij ziet er zo prima uit, als 1 grote 320 GB schijf. Als je die zo formatteert hoort die ook 320 GB te blijven.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd.. dat zou hij moeten zijn. maar als ik hem formatteer dan is ie 156Gb of zo en dan geeft ie aan dat ie 50% nog beschikbaar is. Maar ik zit overal op te klikken, maar ik zie echt nergens een tweede schijf of zelfs maar een optie om die te formatteren of iets. |:(

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:44:
ja idd.. dat zou hij moeten zijn. maar als ik hem formatteer dan is ie 156Gb of zo en dan geeft ie aan dat ie 50% nog beschikbaar is. Maar ik zit overal op te klikken, maar ik zie echt nergens een tweede schijf of zelfs maar een optie om die te formatteren of iets. |:(
Welke grootte geeft die wizzard dan aan voordat je daadwerkelijk formatteert? Hij laat dan het aantal bytes (of KB?) zien en dat kan je ook nog wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem wijzigen maar ik laat hem op maximale groote staan. Hij geeft zelf aan:
Maximum schijfruimte: 312663 MB

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

En dan krijg je vervolgens in die zwarte balk een blauwe balk maar dan voor de helft :? Dan zou ik eens kijken of je het met Partition Magic of iets dergelijks wel kan formatteren...

Verwijderd

Topicstarter
ja zat ik ook ineens aan te denken. Binnen 10 seconden was het gebeurd... :O zucht** Windows!

Bedankt voor je hulp _/-\o_

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Had de wel NTFS geformatteerd? Misschien was dat het probleem.

Ik heb hier een 600GB partitie in NTFS, of FAT32 dat trekt weet ik niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Fairy op 16-01-2005 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het was wel NTFS geformatteerd. Erg vreemd allemaal.

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Ahh, ja dit probleem had ik ook met mijn 200 Gb maxtor. Alleen was het dat ie alleen maar 128 gb herkende en dit had ik opgelost door de rest te formatteren met powerquest partion magic

Verwijderd

Lees ook dit bericht. http://www.amazon.com/exe...ctronics&me=ATVPDKIKX0DER
Voor de zoekers. Disk is dus niet standaard compatible met XP SP2 lijkt het.
Kijk onder kop "Spotlight Reviews".

Verwijderd

Topicstarter
erg bedankt voor die link! Ik ga gelijk de firmware updaten!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman denkt dat even zoeken en Googlen voor sommige mensen toch nog best moeilijk is...

nofi, of course

Maar als je zo'n grote schijf koopt, die niet goedkoop zijn lijken me (just checked, fuckin expensive). Dan weet je toch wat je in huis haalt. Dat je dan niet weet wat Raid 0 is is te begrijpen, opzoeken wat dat dan is waar veel mensen het hier over hebben is makkelijk zat. Staat denk ik letterlijk in de FAQ van I/O en Opslagmedia.
En Partition Magic is toch wel het geen waar je aan hoort te denken ipv Windows Schijfbeheer als er iets niet lukt.
Tis geen helpdesk hier...

Topic openen met als eerste zin: "Help!" 8)7

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ik heb hem ook, die firmware moet je inderdaad updaten anders is de doorvoorsnelheid maar +/- 9Mb/sec, na updaten zou het +/- 35Mb/sec moeten zijn. De mijne heb ik geformateerd onder w2K nooit problemen gehad met 160Gb i.p.v. 320Gb

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Freedom_Fighter schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:16:
Ahh, ja dit probleem had ik ook met mijn 200 Gb maxtor. Alleen was het dat ie alleen maar 128 gb herkende en dit had ik opgelost door de rest te formatteren met powerquest partion magic
Alleen heeft dit probleem daar niks mee te maken want 128 GB is een bekend probleem met LBA 48-bits adressering (ongeacht waar het probleem door veroorzaakt wordt) terwijl het probleem van TS geen 'limiet' betrof maar waarschijnlijk een te oude firmware of een slechte samenwerking tussen de standaard removable USB storage driver van Windows XP en het schijfstation.
Pagina: 1