PCI USB kaart - usb powered?

Pagina: 1
Acties:

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 16:41
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek, en ergens op het net zal wel een antwoord staan, maar ik vindt het dus niet. Mijn prob is als volgt:
Heb net een usbkaartje gekregen, maar ik weet niet of dit usb-powered-apparaten ondersteund. Probleem is dus dat ik niet goed het verschil kan zien tussen een gewone usb2 en eentje die ook nog eens een aparaat van stroom kan voorzien.
Ik heb even een printscreen bijgevoegd van de info die SIS Sandra geeft.

http://bi.fotopic.net/p10800600.html

En nu we toch bezig zijn: als iemand me alsnog een site kan aanraden met wat diepere info over usb-tech, graag _/-\o_

Alvast bedankt

PS Ik hebop de site van belkin zelf al gekeken, maar vind ook daar geen antwoord.

Verwijderd

Volgens mij heeft elk usb kaartje +5 volt en -5 volt op de usb poorten, dus kun je gewoon usb powered apparaten aansluiten. Waarom probeer je het niet gewoon :?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:29:
Volgens mij heeft elk usb kaartje +5 volt en -5 volt op de usb poorten, dus kun je gewoon usb powered apparaten aansluiten. Waarom probeer je het niet gewoon :?
Hoezo -5 :?

Alleen +5 hoor ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ground, wordt in mobo-boekjes nog wel eens aangeduid met -5 :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 16:08

ThaHandy

Discovery Channel

Drosera schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:27:
[...]Probleem is dus dat ik niet goed het verschil kan zien tussen een gewone usb2 en eentje die ook nog eens een aparaat van stroom kan voorzien.[..].
zijn die er dan?

elke USB(2)kaart kan 500mA per poort verstoken
geen idee hoe dat met USB-hubs gaat denk dat jij dat bedoeld

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 15-01-2005 22:41 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Sorry hoor maar dit lijkt me echt vrij sterk :X

Ground is also known as GND en Vss.
Een mobo fabraikant gaat echt geen -5 volt bij zijn Ground neerzetten. Volgens mij ben je in de war met iets anders :)

En anders neem ik uiteraard alles terug wat ik heb gezegd ;)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Atlas schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:41:
[...]
Sorry hoor maar dit lijkt me echt vrij sterk :X
offtopic:
Zou best kunnen dat ik het fout heb, maar doet nu ook niet echt ter zake :+

• Drosera
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:29:
Waarom probeer je het niet gewoon :?
Omdat het te gebruiken apparaat nog in bestelling is. En ik dus al een usb2kaartje extra heb gestoken.

(ter verduidelijking: moet dienen om een mp3-speler-batterij via usb2 op te laden)

En, trouwens, idd, hoe zit het indien ik daar nog een hubje aanhang. En dan via die hub m'n speler wil laden?

ieg al bedankt voor de antwoorden :)

Verwijderd

Drosera schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:47:
[...]

Omdat het te gebruiken apparaat nog in bestelling is. En ik dus al een usb2kaartje extra heb gestoken.

(ter verduidelijking: moet dienen om een mp3-speler-batterij via usb2 op te laden)

En, trouwens, idd, hoe zit het indien ik daar nog een hubje aanhang. En dan via die hub m'n speler wil laden?

Ligt eraan.
Als de hub extern gevoed wordt door een adapter, dan kun je sowieso usb powered apparaten aansluiten.
Als je hub de voeding van je usb poort gebruikt, kan het zo zijn (bij aansluiten van meerdere apparaten op de hub) dat je usb poortje het niet aankan.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Drosera schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:47:
[...]

Je hebt actieve en passieve USB hubs. De actieve zijn met netsnoer de passieve zonder :P

Actieve hebben meestal wel 500 mA als max uitgangsstroom, passieve eigenlijk nooit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:37:
[...]
Dan mogen die mobomakers wel eens terug naar school, want -5 en +5 resulteerd in een verschil van 10V, een hoop doorgebrande hardware en alleen maar meer verwarring bij hun consumenten. ;)

Volgens de USB spec zou elke PCI>USB kaart tenminste 5V 500mA per poort moeten kunnen leveren. De beste technische naslag vindt je bij de bron: http://www.usb.org/developers/docs/ - voor beginners is dit een handige start: http://www.hardwarecentra...ecentral/tutorials/139/1/ / http://www.noccc.org/bytes/articles/v01/326.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 22:52 ]

• Drosera
All right, bedankt B)

Als het anders zou lopen dan bovenvermeld laat ik het wel weten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:51:
[...]
Dan mogen die mobomakers wel eens terug naar school, want -5 en +5 resulteerd in een verschil van 10V, een hoop doorgebrande hardware en alleen maar meer verwarring bij hun consumenten. ;)
Dan was ík in de war
/me gaat terug naar school :+

• Drosera
Rechtsreeks van www.usb.org:

What's the deal with low/high power devices and bus/self powered hubs?
A2: You may connect high power devices to self powered hubs only and low power devices to either bus or self powered hubs.
High power devices are devices that draw more than 100mA from the USB power line, low power devices are ones that draw 100mA or less. High power devices are typically bus-powered cameras, bus powered hubs. Low-power devices are typically mice, keyboards, joysticks, and any devices that come with their own power supply (also known as self powered devices). Most general purpose hubs come with their own power supply as well and therefore are self powered. A subset of hubs called bus powered hubs gets power from the bus and therefore has the limitation of only supporting low power devices.

Maar mijns inziens veel interessanter: :+ volledig detail artikel over usb-powering, hubs erbij etc...

http://www.maxim-ic.com/a...appnote_number/3241/ln/en
Pagina: 1