Kan geen VPN maken! Routing & Remote Access wil niet starten
Een vergelijkbaar probleem...
ben de hele avond al bezig...
forum, google, MS KHD systeem
probleem:
ik probeer een VPN server te installeren (zie C!T deze maand....) maar dat il niet via de wizzard omdat mijn RAS niet wil starten.
Als ik bij Beheer kijk: inderdaad niet gestart. Maar zowel handmatig als auto niet te starten.
Foutmelding 1003
als ik vlgs een tip IPx verwijder wordt de foutmelding 340
Maar met beide codes zie ik niets verder in het logboek (behalve de melding) en kan op het internet ook niet vinden.
In het log blijkt dat het probleem al langer bestaat, maar er is nooit aandacht aan besteed...
Nu komt dat slecht uit...
Systeem: XP Pro met SP2
de eerdere foutmeldingen waren ook voor SP2.
Tips welkom.
PS: in Google gorups nog verder gekeken
http://groups.google.nl/g...age&hl=nl&lr=&sa=N&tab=wg
wel een bekend probleem, weinig oplossingen.
Voortgang:
toch maar weer eens een nieuwe search met Google gedaan, deels succes.
via http://support.microsoft.com/?kbid=306496
gpedit.msc gpedit.msc
Groepsbeleid opgestart, nog nooit gebruikt..... en daar RAS optie ingeschakeld
* mogelijkehden tot herbenoemen
* de eigenschappen van RAS verbindingen kunnen worden gewijzigd (all users)
* RAS verbindingen kunnen worden hennoemd (ook users)
Je zou eigelijk verwachten dat deze opties geen invleod hebben want ik ben de RAS als admin aan het opzetten...
Vreemd genoeg wil RAS nu wle starten, maar........ niet te vroeg juichen....
bij het opzetten van een VPN verbinding krijg ik nog steeds de medling dat de RAS niet wil opstarten.... vreemd dus.
Iets verder maar nog niet veel.
Tips blijven welkom...
Voortgang-2
hmmmm als ik msconfig gebruik dan zie ik dan de optie routing en remote access toch niet gestart is.. Zal nog eens herstarten, maar dit lijkt op een conflict?
Voortgang-3
inderdaad na herstart de servie weer gestopt. Zowel dus met msconfig (services) als bij beheer staat het weer uit. Terug naar af
Bij de Route & access mangager lijkt alles ok, de nodige afhankelijkheden lijken er te staan.
Een vergelijkbaar probleem...
ben de hele avond al bezig...
forum, google, MS KHD systeem
probleem:
ik probeer een VPN server te installeren (zie C!T deze maand....) maar dat il niet via de wizzard omdat mijn RAS niet wil starten.
Als ik bij Beheer kijk: inderdaad niet gestart. Maar zowel handmatig als auto niet te starten.
Foutmelding 1003
als ik vlgs een tip IPx verwijder wordt de foutmelding 340
Maar met beide codes zie ik niets verder in het logboek (behalve de melding) en kan op het internet ook niet vinden.
In het log blijkt dat het probleem al langer bestaat, maar er is nooit aandacht aan besteed...
Nu komt dat slecht uit...
Systeem: XP Pro met SP2
de eerdere foutmeldingen waren ook voor SP2.
Tips welkom.
PS: in Google gorups nog verder gekeken
http://groups.google.nl/g...age&hl=nl&lr=&sa=N&tab=wg
wel een bekend probleem, weinig oplossingen.
Voortgang:
toch maar weer eens een nieuwe search met Google gedaan, deels succes.
via http://support.microsoft.com/?kbid=306496
gpedit.msc gpedit.msc
Groepsbeleid opgestart, nog nooit gebruikt..... en daar RAS optie ingeschakeld
* mogelijkehden tot herbenoemen
* de eigenschappen van RAS verbindingen kunnen worden gewijzigd (all users)
* RAS verbindingen kunnen worden hennoemd (ook users)
Je zou eigelijk verwachten dat deze opties geen invleod hebben want ik ben de RAS als admin aan het opzetten...
Vreemd genoeg wil RAS nu wle starten, maar........ niet te vroeg juichen....
bij het opzetten van een VPN verbinding krijg ik nog steeds de medling dat de RAS niet wil opstarten.... vreemd dus.
Iets verder maar nog niet veel.
Tips blijven welkom...
Voortgang-2
hmmmm als ik msconfig gebruik dan zie ik dan de optie routing en remote access toch niet gestart is.. Zal nog eens herstarten, maar dit lijkt op een conflict?
Voortgang-3
inderdaad na herstart de servie weer gestopt. Zowel dus met msconfig (services) als bij beheer staat het weer uit. Terug naar af
Bij de Route & access mangager lijkt alles ok, de nodige afhankelijkheden lijken er te staan.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 10:17 ]