Toon posts:

[XP] Niet booten: \windows\system32\config\system *

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc (windows xp pro) geeft een error sinds hij vasthing onder het spelen van warcraft III (met no cd crack)

de error verschijnt vlak nadat de pc wordt opgestart. dit is de error:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

ik weet niet wat ik moet doen dus heb nog niks geprobeerd. HELP!!

Verwijderd

Topicstarter
m'n moederbord is een ASUS P4P800S-X

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

hoogstwaarschijnlijk zat er in het zip-bestand dat je als crack gedownload hebt geen crack maar een of ander virus ofzo, of heb je dat van de downloadpagina in kwestie als cadeau gekregen... Shady sites zijn niet altijd goed voor de gezondheid van je pc :-)

Herinstalleren die boel zou ik zeggen of vanop cd booten en naar virussen scannen, of windows-installatie proberen te herstellen

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
tja, het zijn goede ideeen maar hoe doe je dat?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:36
Als het goed is vind je in de windows map een map repair hierin vind je ook een system bestand plaats deze daar waar de fout melding naar verwijst en als het goed is moet het weer werken.

Manier om dit te doen is HD in andere pc hangen en dan de verplaatsing uitvoeren

volgende keer even Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door Steefph op 15-01-2005 22:36 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
ik kom niet meer in windows. zover ik weet kom ik alleen in de bios setup ( die staat in het opstartschermpje van het moederbord moet ik op delete drukken)
Kan het niet via BIOS? of is er een manier om m'n schijf te formateren Linux eroverheen zetten (hoe je dat ook doet)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 22:42 ]

• Steefph
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:34:
ik kom niet meer in windows. zover ik weet kom ik alleen in de bios setup ( die staat in het opstartschermpje van het moederbord moet ik op delete drukken)
Kan het niet via BIOS? of is er een manier om m'n schijf te formateren Linux eroverheen zetten (hoe je dat ook doet)
Als jij via je bios je computer kunt programmeren vind ik dat erg knap ;) en wil ik graag een cursus "hoe doe ik dat zelf".

En als je geen verstand hebt van linux moet je dit zeker niet zien als een red middel.

Wat je kan proberen is de pc opstarten met de installatie cd van windows. Hier krijg je de optie reparatie console of zoiets. Je eindigt na deze keuze in een soort van dos omgeving.

Nu kun je, als ik het goed heb, "copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\" invoeren (zonder " ") en wordt het system bestand gekopieerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Steefph op 15-01-2005 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er verandert niks als ik opstart met de cd. moet ik op een knop drukken ofzo?
(is het mogelijk om het met BIOS te doen ook al is het erg moeilijk?)

hoe verander ik de volgorde?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 22:59 ]

• Steefph
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:55:
Er verandert niks als ik opstart met de cd. moet ik op een knop drukken ofzo?
(is het mogelijk om het met BIOS te doen ook al is het erg moeilijk?)
Je moet wel in je bios de BOOT volgorde veranderen dus eerst CD dan HDD.

En NEE het kan niet via BIOS! (het installeren dan)

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 15-01-2005 22:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

cubefreak, heb je al op GoT lopen [search=\windows\system32\config\system]? Zo niet: doe dat even, scheelt hier weer dubbele tips die al zijn terug te vinden. Zo wel: zou je even aan kunnen geven of/wat niet hielp? :)

[rml][ XP] \windows\system32\config\system beschadigd[/rml] bijvoorbeeld.

offtopic:
Zie straks trouwens je mail voor wat tips over het forum ;) Ah nevermind, dat was je al eerder vertelt.

Zie de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) in WOS waarom ik je topictitel iets aanpas

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 15-01-2005 23:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
heb gezocht maar helpt niet toch bedankt.
maar hoe doe ik die volgorde nouw veranderen?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:49
ga naar het bios van je pc (bij het opstarten del indrukken) en zorg dat de boot sequence cd rom speler bovenaan stata.

start met je windwos xp installatie cd op

zodra je de mogelijkheid om je windows xp installatie te repareren dan moet je die nemen (niet f3 automatisch recovery gedoe, heb je een diskette voor nodig en die heb je niet)

zodra je in de recovery console zit moet je ff je admin wachtwoord invoeren.

daarna heb je toegang tot je c schijf. type in : chkdsk en windows zal je schijf nakijken en repareren.. ik ben er bijna 100% zeker van dat je pc dan weer normaal boot.

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
ze vragen bij welke windows instalatie ik me wil aanmelden ik kan maar een letter/cijfer invoeren

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:49
de 1e.. 1 dus en dan word er om je wachtwoord gevraagd (administrator wachtwoord)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
heb geen idee wat mijn wachtwoord is, iemand een suggestie?

Verwijderd

Normaal is er geen wachtwoord ... gewoon op enter drukken dat zou moeten werken.
(toch bij een normale installatie van windows XP)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

cubefreak,

Zoals F_J_K al vertelde en je ook al eerder vertelde is het niet de bedoeling dat je je gedraagt zoals je je nu gedraagt. Ik geloof er helemaal niets van dat als jij zoekt op '\windows\system32\config\system' dat je dan niets kan vinden - het probleem komt namelijk best wel regelmatig voor.

Ik ga dit topic dan ook sluiten - even kort nog wat we precies van jou verwachten:
- Een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft - zie de Windows Operating Systems Policy.

- Een volledige en duidelijke probleemomschrijving met alle relevante informatie (exacte foutmeldingen, e.d.)

- Eigen inzet. Wat heb je zelf al gedaan om je probleem op te lossen (waar heb je op gezocht, wat kwam daar uit, wat lukte er niet), en blijf die inzet ook tonen. Als je iets uit een oplossing niet snapt, ga dan eerst op zoek, of probeer zelf iets.

Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.