[TV]Gründig, na faillisement slim om aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Gezien de audio policy hoop ik dat dit soort topics wel ok zijn, maar ik zit voor mezelf met een probleem;

Ik wil volgende week een nieuwe tv kopen en heb maar €600 te besteden en wil er wel een degelijke breedbeeld voor halen. Na veel zoeken en kijken bij winkels ben ik uiteindelijk uitgekomen op twee modellen:

-Sony KV-28CS70
-Gründig MFW70-2510

Dat Sony goed is weet ik, maar de Gründig tv vind ik gewoon mooier (en de kast om de beeldbuis is kleiner). Heb alleen geen zin om na een jaar of 2 problemen te krijgen.

Beide zijn even duur bij de Mediamarkt en qua tech.specs zijn ze ook gelijk. Nu heb ik gelezen dat Gründig Benelux failliet is(of bijna), is het nou nog wel verstandig om iets van hun te kopen? En hoe staat het verder met de kwaliteit van Gründig?

Verwijderd

Grundig bijna failliet? Ik dacht dat ze vorig jaar al failliet verklaard waren. Misschien een doorstart gemaakt.
Ik snap wel dat ze failliet gingen hoor, weinig onderscheidend en qua kwaliteit ook niet meer om over naar huis te schrijven.
Enfin, een breedbeeld tv? Waarom geen Philips? Ik zou er niet alles van kopen maar op het gebied van beeldbuizen zijn ze onovertroffen, en echt niet duur.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:33

Nik

Denk ook eens aan een JVC, die hebben ook ongeloofelijk strak beeld hoor... Voor de meest bizarre prijzen.

Tsja, iedern zo zijn merk hoor, maar als je moet kiezen tussen die twee, en je wilt zekerheid, ga dan voor de Sony...

• Xolon
tja, hoorde het deze week pas :P Lui van de RAF vertelde het me..
En Philips.zeker niks mis mee, alleen hun design valt me tegen (bij de lagere klasses dan).

Nou las ik dat mediamarkt een 14dagen nietgoed, geld terug policy heeft.... Houden ze zich daar ook aan? Dan kan ik altijd eerst is een weekje 'proberen' om te kijken of hij geen schoonheidsfoutjes heeft...

EDIT: JVC stond eerst ook zeker in de picture, totdat ik op kieskeurig las dat er wel heel veel last hadden van een scheef aflopend beeld... Dacht dat JVC ook tot de toppers hoorde..

Tja, dit maakt het zo lastig, kieskeurig is ongeveer de enige met veel recensies, maar in hoeverre je die kan vertrouwen. Verkopers vinden altijd alles wat ze verkopen goed en hier vind ik niet echt al te veel threads.. :|

[ Voor 38% gewijzigd door Xolon op 15-01-2005 21:41 . Reden: reactie op post 2 ]

Verwijderd

JVC is absoluut ook goed, zoals proller zegt... maar houd er rekening mee, ik heb vaak gezien dat hun tv's geen goed rechthoekig beeld geven, let daar dus op in de winkel. Ik heb dit echt al een paar keer gezien, vooral bovenin zie het van links naar rechts naar beneden aflopen. Beetje slordig ;) op kieskeurig.nl lees je ook vaak dit soort ervaringen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of Grundig failliet gaat is toch niet interessant :? De garantie regel je toch bij de winkelier. Dus als je tv binnen de garantie tijd onherstelbaar kapot gaat en Grundig is failliet, dan heeft de winkelier pech... niet jij :).

En grundig TV's zijn best ok. Wij hebben er hier één van een jaar of 8 en die is tot nu toe twee keer stuk geweest. Ik zou alleen wel een goede en betrouwbare leverancier kiezen in de buurt, dan is wel zo makkelijk bij het garantie claimen.

Verwijderd

wwillem schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:48:
Of Grundig failliet gaat is toch niet interessant :? De garantie regel je toch bij de winkelier. Dus als je tv binnen de garantie tijd onherstelbaar kapot gaat en Grundig is failliet, dan heeft de winkelier pech... niet jij :).

En grundig TV's zijn best ok. Wij hebben er hier één van een jaar of 8 en die is tot nu toe twee keer stuk geweest. Ik zou alleen wel een goede en betrouwbare leverancier kiezen in de buurt, dan is wel zo makkelijk bij het garantie claimen.
-als ik het niet mis heb- krijg je meestal voor een bepaalde periode garantie bij je winkelier, en daarbovenop komt nog garantie van Grundig (in dit geval) die langer duurt.
is iig bij hardware zo :o

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:42

Duinkonijn

Huh?

Hier staat dat ze 15 nog met winst en grote groei werken...

http://www.grundig.com/pr...o_Digit_Growth/index.html

ow grundig belgie is er wel mee gestopd
http://www.elektro.be/fun...ang=nl&pag=16&Verslag=984

[ Voor 26% gewijzigd door Duinkonijn op 15-01-2005 21:57 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Xolon
Ja das de rest van het Grundig concern. Het is/was alleen de Benelux afdeling wat in de problemen kwam nadat Grundig Duitsland problemen had.

Maar van JVC zijn die geruchten over het scherm dus een feit? Had het in een winkel ook gezien, maar wist niet zeker of dit ook zo'n probleemgeval was of gewoon een scherminstelling (kan je de breedbeeldschermen trouwens enigzins instellen als een monitor? neem aan van niet)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:52:
[...]

-als ik het niet mis heb- krijg je meestal voor een bepaalde periode garantie bij je winkelier, en daarbovenop komt nog garantie van Grundig (in dit geval) die langer duurt.
is iig bij hardware zo :o
Als je 2 jaar garantie hebt en je TV ontploft na 3 jaar kun je nog steeds gaan claimen bij de winkelier hoor :). Bijvoorbeeld dat je 3/(insert levensduur gem tv) van de reparatie betaalt.

Het NL consumentenrecht zit best mooi in elkaar als je het bekijkt vanaf de positie van de consument :P.

Verwijderd

het is absoluut een feit bij (sommige!) JVC's, hou het dus in de gaten. En áls je het al kan corrigeren: het moet gewoon niet nodig zijn.

• Xolon
tja..volgens de wet en de consumentenbond......

maar daar trekken winkeliers zich vrij weinig van aan..

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
[beetje offtopic]
hoe kan je zo'n scheef aflopend beeld corrigeren? ik heb namelijk een Philips (3-4 jaar oude tv), was toendertijd een van de beste 4:3 tv's, met vlak beeld enzo, van Philips :)... en dat beeld loop dus iets meer omhoog aan de rechteronderkant (of iets meer naar beneden aan linker onderkant.. ligt eraan hoe je t bekijkt :) ) maar dus mijn vraag is, hoe dat te corrigeren? is dat mogelijk via het Service Menu? want ik weet niet wat al die waardes zijn... en weet ook niet meer hoe ik in dat menu kwam :)...
[beetje offtopic]

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 15-01-2005 22:39 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Xolon
BiG-GuY schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:39:
[beetje offtopic]
hoe kan je zo'n scheef aflopend beeld corrigeren? ik heb namelijk een Philips (3-4 jaar oude tv), was toendertijd een van de beste 4:3 tv's, met vlak beeld enzo, van Philips :)... en dat beeld loop dus iets meer omhoog aan de rechteronderkant (of iets meer naar beneden aan linker onderkant.. ligt eraan hoe je t bekijkt :) ) maar dus mijn vraag is, hoe dat te corrigeren? is dat mogelijk via het Service Menu? want ik weet niet wat al die waardes zijn... en weet ook niet meer hoe ik in dat menu kwam :)...
[beetje offtopic]
geloof dat je er een monteur voor moet laten komen. En tja...of deze dat dan ik het service menu verhelpt...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Xolon schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:41:
[...]

geloof dat je er een monteur voor moet laten komen. En tja...of deze dat dan ik het service menu verhelpt...
laat dan maar zitten.. want zo erg is het ook weer niet.. scheelt paar millimeter ofzo... en zo'n monteur kost weer geld ;)

Home Assistant Configuratie V&A

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
BiG-GuY schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:39:
[beetje offtopic]
[beetje offtopic]
Is het beeld inderdaad scheef getrokken of is het complete beeld wat gekanteld.... als het gekanteld is zit er misschien een functie om dat aan te passen in het installatie menu.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1