E-mail forwarding dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Goedeavond,

Op het Internet heb ik veel zitten zoeken over het volgende:

Bij mij speelt steeds de vraag hoe dat nu zit met e-mail forwarding. Als ik nu bijvoorbeeld een domein pietje.nl heb, en mijn hoofd e-mail adres is pietjepuk@hotmail.com en alle mail van pietje wordt dan afgeleverd op dat hotmail adres, genereer je dan ook dataverkeer met bijv. attachments via die doorstuurservers? Of wordt al die data meteen naar mijn hotmail adres gestuurd, zodat de doorstuur server alleen maar data genereerd voor de data van het doorlinken...?

Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen, want ik kon helaas niet vinden...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hangt dat niet van je hoster af? Mijn hoster doet email-verkeer apart (wordt dus niet bij m'n data-traffic bijgeteld).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De doorstuurservers krijgen dan inderdaad extra data te verwerken. Stel jij stuurt je email van A -> B, dan genereert het mailtje op de server A en B data verkeer. Wanneer server B het vervolgens naar C stuurt, dan genereert hetzelfde mailtje dataverkeer op B en C.

Wat jij bedoelt is dat server B meteen inziet dat het mailtje van A naar C moet en het vervolgens direct door stuurt. Dit kan volgens mij niet zonder het mailtje te ontvangen en dus zal er op server B data verkeer worden gegenereerd.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb dit topic namelijk gestart omdat ik een zoneedit.com account heb. GRATIS :D maar er staat wel dat je 200 MB dataverkeer mag hebben per maand ofzoiets. Stel dat iemand dus mailtjes gaat sturen met grote bijlagen, dan zal ik al snel over die datalimiet zitten...

Weet iemand of dit ook zo het geval is?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, dat heb je heel goed gededuceerd.