Ik ben op zoek naar een nieuw modem. Het modem wordt eigenlijk alleen gebruikt als antwoordapparaat, dus snelheid, datacompressie, enz. is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is de mogelijkheid tot nummerherkenning en de prijs. Inmiddels heb ik een OEM Creative modem aangeschaft bij Mycom voor € 20,-, omdat de verkoper beweerde dat nummerherkenning zou werken. Thuisgekomen bleek dat nummerherkenning niet werkte, terwijl de specs vermeldden dat dit wel zou moeten werken. Een zoektocht levert alleen op dat KPN een ander protocol hanteert dan dat de meeste modems gebruiken. Via m'n telefoon werkt het wel gewoon. Dan de vraag:
Welk, liefst goedkoop, PCI-modem werkt met nummerherkenning?
Antwoord:
Er zijn in Nederland geen modems meer te krijgen die nummerweergave ondersteunen. Ik heb alle importeurs gebeld, maar geen van allen kon positief antwoorden. euss gaf al aan dat Tornado vroeger wel modems had, dus daar ben ik naar op zoek gegaan en heb gevonden: Tornado SFM56.0-USB. Dit leek de oplossing, totdat bleek dat het USB-modem niet door WinXP en Win2K ondersteund kan worden, door een special USB-chip in het modem. Ik heb via marktplaats een 2e-hands modem gekocht met het type SFM56.0-E, welke z'n werk nu doet.
Welk, liefst goedkoop, PCI-modem werkt met nummerherkenning?
Antwoord:
Er zijn in Nederland geen modems meer te krijgen die nummerweergave ondersteunen. Ik heb alle importeurs gebeld, maar geen van allen kon positief antwoorden. euss gaf al aan dat Tornado vroeger wel modems had, dus daar ben ik naar op zoek gegaan en heb gevonden: Tornado SFM56.0-USB. Dit leek de oplossing, totdat bleek dat het USB-modem niet door WinXP en Win2K ondersteund kan worden, door een special USB-chip in het modem. Ik heb via marktplaats een 2e-hands modem gekocht met het type SFM56.0-E, welke z'n werk nu doet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 00:53 . Reden: Oplossing in de TS gezet om zo in search sneller antwoord te geven ]