DynDNS en poortmapping

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ondanks alle topics afzoeken kom ik er niet uit!

Ik wil een eenvoudige Filezilla server draaien!
- Ik heb Tiscali adsl met Zyxel/router modem type 650H

In de handleiding heb ik gelezen dat ik de poortmapping moet instellen bij het onderdeel NAT en dan instellen op poort 21 en het IP van de desktop pc te weten 192.168.1.34. Dit omdat Tiscali een dynimisch IP geeft en dat kennelijk om de 72 uur kan wijzigen. Verder heb ik een account gemaakt bij Dyndns.org. Ook deze gegevens stel ik in op het modem.....

Maar toch kan ik nog niet ftp-en. Wel als ik localhost doe. Dus binnen mijn netwerk. Maar zodra ik mijn broer bel, en vraag FTP eens naar mij, gaat het niet!

Wat doe ik fout en vergeet ik nog iets.... :'(

Eddie

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 00:22
Gedacht aan een firewall op de desktop pc? Wat voor OS gebruik je?

En er is een verschil tussen een service die op het lokale netwerk werkt, of een service die bereikbaar is vanaf de pc zelf (localhost). Kan je vanaf een andere pc in je lokale netwerk wel op je ftp-server? (ftp://192.168.1.34)

[ Voor 72% gewijzigd door a3konijn op 15-01-2005 21:36 ]

• Eddimello
  • Niet online
Dat is een goeie. Ik heb inderdaad firewall van XP draaien. Ik neem aan dat ik gewoon de pport 21 moet toevoegen of het programma?

Eddie

• Eddimello
  • Niet online
ga ik even proberen momentje!

Eddie

• Eddimello
  • Niet online
Nee vanaf mijn laptop lukt het ook niet! Bekende foutmelding dat er een fout is opgetreden in die map op de FTP server enz... Ik krijg dus wel het bekende inlogschrempje. De server draait wel want dat zegt de interface en een groen icoontje in de taakbalk. Maar verder?????

Eddie

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FTP is een beetje een lastig protocol (het gebruikt 2 poorten!) Ik zou je dus aanraden eerst een makkelijk protocol (bijvoorbeeld HTTP met Apache) aan de praat te krijgen. Maak het eerst aan de praat met je ip nummer en als dat werkt zorg dan dat je DynDNS naam het ook doet. Daarna kan je ftp proberen.

Verder kan helemaal niemand wat met "omschreven" foutmeldingen. Geef dus altijd de exacte foutmelding!

[ Voor 3% gewijzigd door Sendy op 15-01-2005 21:48 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Zet Windows Firewall gewoon uit, in modem zit al firewall...
Voor de rest gebruikt FTP inderdaad meerdere poorten, try Apache of IIS

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Ik zou zeggen; neem eerst Het Grote Poortmappingsverhaal eens door.

Sowieso heeft dit neits te maken met PNS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.