Toon posts:

[XP] BSOD scherm niet zichtbaar door directe reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een blauw scherm direct na het eerste opstartscherm van Windows XP, maar kan dit de BSOD niet interpreteren omdat de computer direct reboot.

Nu heb ik hier gezocht maar niet gevonden hoe ik dit blauwe scherm stop kan zetten, (meerdere malen op "pause" drukken helpt niet, eenmaal ook niet :)

Toen heb ik de "HOWTO: Windows XP en 2000 BSOD Guide" doorgenomen en hier staat dit:"
We gaan allereerst kijken naar hoe je een BSOD interpreteert. Mocht je overigens niet in staat zijn om het blauwe scherm te zien, omdat je computer meteen reboot, zet dan even deze optie uit (geldt voor zowel Windows XP als 2000).
deze optie =
Indien je computer op willekeurige momenten besluit opnieuw op te starten kun je het volgende uitzetten: Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen
De grap is dat ik uiteraard niet meer in Windows kan komen en dus dit niet kan uitzetten. Ben erg geintereseerd of het blauwe scherm wel "stil" kan zetten....formatteren kan altijd nog.

Alvast bedankt.

Verwijderd

ja wat heb je gedaan dat i een blauw scherm krijgt.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Heb je al geprobeerd die optie in veilige modus uit te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Het niet de computer van mezelf, is geen idee hoe het gekomen is. Men zegt, gewoon afgesloten dan opstarten en hij dut ut niet meer ;)

Veilige modus komt ik ook niet in, geeft geen flash van een blauw scherm maar start gewoon overnieuw op.

Verwijderd

dan moet je opnieuw installeren zit niks anders op he.

Verwijderd

Topicstarter
Nah heb uiteindelijk dit gevonden, dient in msdos ingevoerd te worden en dan worden back-ups van windows weer terug gezet:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
Nee, niet het blauwe beeld kunnen freezen. Trouwens niet altijd aan te raden dit bovenstaande te doen, computer is aardig in de war van geraakt (users kunnen geen gebruik maken van MSoffice bijv. :/ ). Maar is goede tijdelijke oplossing om het weer aan de gang te krijgen.

Wel weer opnieuw installen jammer genoeg.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

kan je wel in de veilige modus komen ?

als dit nl mogelijk is kan je namelijk uit zetten dat hij bij een Bsod moet gaan rebooten

deze comp -> rechter muisknop --> eigenschappen -> geavanceerd ->instellingen en daar kan je het vinkje weg halen bok ->de computer automatische opnieuw opstarten

dan blijft hij op je bsod staan en kan je hem neer pennen
en evt via andere comp bij ms opzoeken

[ Voor 9% gewijzigd door Nessuno op 16-01-2005 02:11 ]

Na rose e cient spin

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 02:06:
Nah heb uiteindelijk dit gevonden, dient in msdos ingevoerd te worden en dan worden back-ups van windows weer terug gezet:
Nee, je zet nu de omgeving terug van Windows van net na de installatie - dat is inderdaad niet ideaal.

Een soort gelijke methode is er ook voor system restore points (zie http://support.microsoft.com/?kbid=307545) hiermee krijg je een veel recentere backup terug :)

In ieder geval kan je voor nu je 'Reboot on crash' uitzetten mocht er eventueel een volgende keer komen :)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
als je windows opstart druk je op F8, dan krijg je een menu met bootopties van windows.
Kies hierbij voor veilige modus en druk daarna weer als een gek op F8, je kan dan een optie enteren om niet te rebooten bij een bsod.

Verwijderd

Topicstarter
prodigy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 02:10:
kan je wel in de veilige modus komen ?

als dit nl mogelijk is kan je namelijk uit zetten dat hij bij een Bsod moet gaan rebooten

deze comp -> rechter muisknop --> eigenschappen -> geavanceerd ->instellingen en daar kan je het vinkje weg halen bok ->de computer automatische opnieuw opstarten

dan blijft hij op je bsod staan en kan je hem neer pennen
en evt via andere comp bij ms opzoeken
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:39:
Het niet de computer van mezelf, is geen idee hoe het gekomen is. Men zegt, gewoon afgesloten dan opstarten en hij dut ut niet meer ;)

Veilige modus komt ik ook niet in, geeft geen flash van een blauw scherm maar start gewoon overnieuw op.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
objectief2 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:18:
als je windows opstart druk je op F8, dan krijg je een menu met bootopties van windows.
Kies hierbij voor veilige modus en druk daarna weer als een gek op F8, je kan dan een optie enteren om niet te rebooten bij een bsod.
Tnx voor de hulp maar kan het nu niet meer proberen :| tenminste ben nu aardig gelukkig d'r mee :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:54:
[...]

Nee, je zet nu de omgeving terug van Windows van net na de installatie - dat is inderdaad niet ideaal.

Een soort gelijke methode is er ook voor system restore points (zie http://support.microsoft.com/?kbid=307545) hiermee krijg je een veel recentere backup terug :)

In ieder geval kan je voor nu je 'Reboot on crash' uitzetten mocht er eventueel een volgende keer komen :)
Inderdaad, dit zag ik later ook pas.

Maar dit klopt nog steeds niet in de "HOWTO: Windows XP en 2000 BSOD Guide":
We gaan allereerst kijken naar hoe je een BSOD interpreteert. Mocht je overigens niet in staat zijn om het blauwe scherm te zien, omdat je computer meteen reboot, zet dan even deze optie uit (geldt voor zowel Windows XP als 2000).

Deze optie =

Indien je computer op willekeurige momenten besluit opnieuw op te starten kun je het volgende uitzetten: Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen
Toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 20:10 ]

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Pagina: 1