iSight een dikke vette miskoop / MSN voor MAC OS X Petitie

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
de mannen van deze (http://r-james.myby.co.uk/mac/msnmessenger/index.php) site zijn een petitie begonnen om microsoft aan te sporen om msn voor de MAC (en vooral de video en audio backend van het MSN netwerk) compatible te maken voor MSN gebruikers op de MAC.

iedereen zit te wachten op een msn versie waarmee gecammed kan worden, een beetje aandacht kunnen ze daar wel voor gebruiken.

Hier klikken dus: http://r-james.myby.co.uk/mac/msnmessenger/sign.php

======================================================
Nou, om ervoor te zorgen dat deze thread open blijft:

Wie heeft er hier een iSight en wie gebruikt em voldoende om die 140 pleuri te rechtvaardigen? Dat ding is alleen maar compatible met iChat (een AIM applicatie) en bijna niemand in nederland gebruikt het... Ik baal er gigantisch van dat ik dat ding niet kan gebruiken waarvoor ik em heb. te webcammen.

Ik vind het een waardeloze miskoop. Iemand die er anders over denkt?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik vraag me af of Apple daadwerkelijk Microsoft support zo maar in kan bouwen. Is er geen risico dat Microsoft moeilijk gaat doen? Misschien moet Apple zorgen dat iChat support krijgt voor plug-ins, zodat het mogelijk wordt dat derden een soort jabber/gaim plug-in maken...

Wel jammer natuurlijk dat MSN niet gesupport wordt. Blijkbaar gebruikt iedereen in Amerika AIM en heeft men niet door dat in Europa MSN het meest wordt gebruikt. Het kan natuurlijk ook iets politieks zijn dat MSN niet gesupport wordt.

Zelf hoop ik dat gaim-vv geport wordt naar de Mac. De huidige versie van Adium X gebruikt gaim en gaim-vv zou video/voice chat mogelijk moeten kunnen maken. Ik zat er vandaag nog over te denken om de mensen van Adium te mailen. Nu maar gelijk doen...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn er ook nog andere programma's die de iSight kunnen gebruiken, waaronder een programma om je DVD collectie mee te beheren. Het is puur Microsofts keuze om geen webcam support erin te doen.

Het is ook wel begrijpelijk dat je het zonde van je geld vindt, maar je had voor hetzelfde minder geld ook eerst kunnen kijken of je hem wel zou kunnen gebruiken.

Ten slotte: Is het toevallig niet zo dat de volgende versie van MSN Messenger wel webcam support zou krijgen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Dan wil ik ook dat Apple zijn OS ombouwd, zodat ik Mac OSX kan draaien :*)

Ja toch? Ik denk dat er meer animo voor een Mac OSX conversie is dan voor een MSN conversie...

maar ontopic, ik heb geholpen hoor ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een keer een uitgebreide verklaring van Microsoft gezien waarom MSN voor Mac geen video support heeft. Dat had iets te maken met het backend dat ze gebruiken, iets wat ze van Logitech overgekocht hebben. Dat gebruik proprietary codecs die ze niet zelf naar de Mac kunnen porten. Uiteindelijk moet het systeem wel vervangen gaan worden, want het is verouderd en zal de capaciteit op een gegeven moment niet meer aan kunnen, maar tot die tijd komt er geen webcam support in MSN voor OS X komen.

Vind het zelf ook wel erg jammer.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Nieuwe ichat zal gebaseerd zijn op jabber ofzo. En dus msn support hebben, alleen zal het cam gedeelte nog steeds ontbreken volgens mij. En idd wat mijn voorganger zegt, ms maakt gebruik van zwaar verouderde logitech software/codes.

Ms is toch ook gestopt het messenger voor mac?

Ik vind adiumx wel een goede client maar hiermee kan je ook geen webcam gebruiken. Er is wel een messenger met webcam mogelijkheden maar ik weet niet precies of je daarmee ook naar windows gebruikers kan "cammen"

zie: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25617

[ Voor 42% gewijzigd door lowfi op 15-01-2005 22:10 ]

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zo, alle drie getekend!

Heel erg jammer dat msn for mac gewoon superbrak is. Ik ken niemand die msn for mac gebruikt. Zelf gebruik ik amsn omdat ik de usericon perse wil zien :p maar als ik die screenshot zie van msn 5 for mac dan wil ik wel overschakkelen zodra die er is.

Heel erg jammer dat de video gedeelte va iChat en MSN niet compatible is met elkaar. Conference videochat ziet er erg gelikt uit bij iChat.

Ik sluit me aan bij TS. De iSight is echt reteduur voor wat? Is de kwali ultra goed? Nee. Waar moet je voor de rest nog op letten bij een webcam? Niks toch?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

MacWolf schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:22:

Blijkbaar gebruikt iedereen in Amerika AIM en heeft men niet door dat in Europa MSN het meest wordt gebruikt.
Dat is wellicht ook weer wat overdreven, ik weet dat in ieder geval in Duitsland ICQ nog veel meer gebruikt wordt, en in de rest van europa schijnt yahoo ook nog redelijk populair te zijn. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat nederland een van de winige landen was waar msn zo veel gebruikt werd, maar dat weet niet zeker.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
What's new in this version:
Mercury now supports VideoConference
Receiving only for now...
Read the "read first" file for more info!
het support wel msn video dus, maar alleen om te ontvangen..

Positief punt is dat Mac OS X recieve support er pas 3 dagen in zit, goede kans dus dat het ook snel sending zal supporten.. spannend ;)

Goeie tip, dat wel, ik ga hem eens binnenhalen voor als ik iemand met een webcam tegenkom.

[ Voor 24% gewijzigd door frim op 15-01-2005 23:22 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hm, ik gebruik sinds een paar dagen weer Adium, omdat het eindelijk een beetje rijp is imho.
Daarvoor heb ik een jaar MSN for Mac gebruikt, beviel prima. Plaatjes zijn leuk maar niet noodzakelijk. Alleen het willekeurig disconnecten, mislukte file transfers en het lange aanmelden stoorden me (what was I thinkin' ?:+).
Wat ik wel sterk vond was de interface (vrij klein itt MSN voor de PC :r) en overzichtelijkheid, al is Adium daar nog wat beter in.

Daarvoor gebruikte ik Fire, was ook wel een prettige client.

Maar goed, met de iSight wist je vantevoren dat 'ie niet compatible was met MSN, mits je de teksten op de Apple site en/of internet hebt gelezen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. zo te zien is Mercury wat vroeger dMSN heette. Moet snel die video support eens zien te testen. Ik moet zeggen dat die client wel wat trager aanvoelt dan Adium :/ en hij heeft geen Growl support :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhmz, sorry, maar je hebt zelf niet goed opgelet toen je een iSight kocht en nu is dat de schuld van Apple? En daarom ga je maar lopen ranten naar Apple en lopen spammen met een petitie? No thnx mate, maar dat zien we liever niet hier

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.