Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met Multimedia Card (MMC 1GB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Siemens SX1 GSM en heb hiervoor een Traxdata MMC van 1GB voor gekocht en wilde deze tot de nok toe vullen met MP3's.
Probleem is dat ik een cardreader heb die van Nov. 2002 heb. Bij het vullen van de MMC, krijg ik op een gegeven moment de foutmelding na heel wat MP3's al op de kaart gekopieerd te hebben: 'Pad of opgegeven bestandsnaam is onjuist, kan niet kopieren'. Dan haal ik de MMC kaart eruit en stop hem er weer in en de bestandsnamen kloppen niet meer, ze bevatten allemaal vreemde tekens en zijn volgens Windows Explorer ook enkele GB's soms groot. Ik heb de boel weer geformatteerd als FAT en FAT32 bestandssysteem, maar niets helpt. Het probleem wat ik had, komt steeds weer terug. Ook bij het vullen van een 128MB geheugenkaartje, kwam ik een keer het probleem tegen. Uiteindelijk is het bij de 2e keer wel gelukt om deze 128MB kaart te vullen.
Wat ik mij nu afvraag, is of de cardreader MMC's met een dergelijke omvang niet aan kan, of misschien de MMC zelf stuk is. Toen ik MP3's op de telefoon zette, met de telefoon rechtstreeks aangesloten op de PC, kreeg ik trouwens ook tot 2x toe een 'blue screen' in mijn Windows XP (wat ik nog nooit eerder had gehad). Bestanden bleven echter wel keurig staan. Enig idee, wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het weet?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:44
Edit: Tsja, er staat dat ik het niet moet melden.

[ Voor 64% gewijzigd door coptician op 16-01-2005 14:42 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
Geen idee wat er hier aan de hand kan zijn, maar ik weet wel dat cardreaders regelmatig beperkt zijn in de kaarten die ze kunnen lezen. CF cards zijn nooit een probleem maar voor andere soorten kaarten geldt nog wel eens dat er een maximale grootte bestaat waarboven de cardreader het niet meer doet. Zo heb ik een Sweex reader die maximaal 128Mb MMC's aankan. Kwam ik ook pas achter toen ik een 512 Mb MMC wilde vullen! Kan je het kaartje bij iemand anders eens in een andere reader testen? Wellicht is het ook wel een probleem met je MMC.

Verwijderd

Het kan ook aan het merk liggen. Zo weet ik dat niet alle merken geheugen evengoed wordt geslikt door bijv. mobiele telefoons, pda's of camera's. Is denk ik een soort gelijk verhaal als met desktop pc geheugen. Het ene presteert beter dan het andere. Vreemd genoeg, maar wel waar.

Verwijderd

Probeer de bestanden anders eens in een submap te plaatsen?? Wellicht mag de root niet zoveel bestanden bevatten... (gokje)
Pagina: 1