Ik heb een aantal pagina's, affgeschermd met een loginfunctie.
Elke pagina, behalve de classes en loginpagina worden doormiddel van
session_start(); en vervolgens een class die checked of je de pagina wel mag
zien, beveiligd.
Maar ik weet nu niet hoe ik nu een pagina kan includen, zodat iemand de include.inc.php niet
zomaar kan draaien zonder ingelogd te zijn.
Als ik namelijk 2x session_start(); post, werkt dat niet omdat ik al ouput heb gestuurd naar de browser. Daarnaast krijg ik allemaal errors van classes die allemaal geredeclared worden.
Wat ik nu gedaan heb is, de instantie die ik met de class oproep unnset ik, zodat ik de naam.class.php nog een keer kan aanroepen.
Maar normaal als niet ingelogd bent, word je met een header: location.php naar de inlogpagina gestuurd. Dat krijg ik niet opgelost en vind het ook niet heel netjes, maar weet niks anders
Hoe lossen jullie dit op cq. gaan jullie om het includes en veiligheid?
Thanx.
Elke pagina, behalve de classes en loginpagina worden doormiddel van
session_start(); en vervolgens een class die checked of je de pagina wel mag
zien, beveiligd.
Maar ik weet nu niet hoe ik nu een pagina kan includen, zodat iemand de include.inc.php niet
zomaar kan draaien zonder ingelogd te zijn.
Als ik namelijk 2x session_start(); post, werkt dat niet omdat ik al ouput heb gestuurd naar de browser. Daarnaast krijg ik allemaal errors van classes die allemaal geredeclared worden.
Wat ik nu gedaan heb is, de instantie die ik met de class oproep unnset ik, zodat ik de naam.class.php nog een keer kan aanroepen.
Maar normaal als niet ingelogd bent, word je met een header: location.php naar de inlogpagina gestuurd. Dat krijg ik niet opgelost en vind het ook niet heel netjes, maar weet niks anders
Hoe lossen jullie dit op cq. gaan jullie om het includes en veiligheid?
Thanx.
mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P