Toon posts:

welke studenten laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben pas registreerd dus moest ik iets mis doen zeg het mij dan

ik zou een laptop willen kopen en weet niet precies welke, en deze zou dienen voor op kot in mijn volgende studies
de laptop zou vooral gewoon voor office gebruik, autocad en surfen (later zal ik hier waarschijnlijk ook java op moeten kunnen programmeren)

voor autocad is in mijn ogen 512mb ram minstens nodig (liever meer) maar voor het java programmeren heb ik geen idee wat belangrijk is qua specs

mijn budget is ongeveer 1050 euro btw exclusief

hierbij kwam ik bij volgende laptops

acer 1520:

amd 64 3000+
15.4" WXGA TFT LCD with 1280 x 800 pixel resolution
NVIDIA® GeForce™ FX Go5700 with 64 MB
60gb
512mb
1053 euro

acer1670:

intel 2.8
15.4TFT WXGA
512MB DDR RAM (2x 256
60GB HDD
64MB ATI Radeon 9700
1053 euro

acer1711:
Intel® Pentium®4 processor 2.8GHz,
17TFT
512MB DDR RAM
80GB HDD
64MB nVidia GeForce FX Go 5700
7.1kg!!!!!!!!!!!!!
1053euro

futjitsu siemens amilo D7850CI
intel pentium 4 532HT 3.06 GHz
1024mb ram DDr 333mhz
60GB
15"tft
ati radeon 9200 met 64MB DDr SDRAM met AGP 8x
1050 euro

packard bell EasyNote H5360:
Mobile Intel® Pentium® 4 3.0 GHz
512 MB DDR RAM
60 GB
nVidia GeForce FX 5100Go 64MB
Moniteur 15 TFT
Résolution 1024 x 768
euro 1050 euro

allemaal hebben ze een DVD lezer schrijver
het enigste waarover ik mij zorgen maak zijn de grafische kaarten (heb ik niet veel kennis van)
en ik zou het liefst natuurlijk 17" off 15.4" hebben (aangezien 17" 7.1kg is wat mij veel lijkt omdat die laptop elk weekend van kot mee terug naar huis moet met de trein)

60gb is een minimum

mijn voorlopige voorkeur gaat naar de 1570 maar over die grafische kaart twijvel ik aangezien ik zo nu en dan wel graag een spel speel

ben benieuwd naar jullie ervaringen en opmerkingen

ps. weten jullie ook of je bij acer de pc meer kunt costumizen (bij andere merken ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 09:32
Als ik moest kiezen zou ik gaan voor:

1. Acer 1520
of
2. Acer 1670

De 3e is veel te zwaar voor een laptop. De 4e heeft FSB533 en de laatste heeft een videokaart die veel te traag is.

Zelf zou ik gaan voor Nr.2 omdat de ATI Radeon 9700 in de desktopversie best snel is. Ookal heeft hij hier 64MB en is hij misschien wat teruggeklokt, ik denk dat hij altijd nog sneller is dan de 5700Go.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Maus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:16:
Als ik moest kiezen zou ik gaan voor:

1. Acer 1520
of
2. Acer 1670

De 3e is veel te zwaar voor een laptop. De 4e heeft FSB533 en de laatste heeft een videokaart die veel te traag is.

Zelf zou ik gaan voor Nr.2 omdat de ATI Radeon 9700 in de desktopversie best snel is. Ookal heeft hij hier 64MB en is hij misschien wat teruggeklokt, ik denk dat hij altijd nog sneller is dan de 5700Go.
je hebt mij vermoeden bevestigd maar hoe zit het kwa processor tussen deze 2
vooral die qmd 64 spreekt mij aan vooral voor mss toekomstige 64bit software en ook door de lager temperatuur die deze zou ontwikkelen
(en hoe zit het met RAM geheugen bij te steken bij een laptop want heb enkel ervaring hierbij bij een desktop)

en ook van de service bij acer want daarover kom ik nogal veel tegenstrijdige berichten tegen op dit forum

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:43
Al eens aan de Alpha 2500 gedacht die heeft hele goeie specs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Welkom op GoT.

Ik zou als ik jou was ook even een kijkje nemen bij de

[rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Inleiding[/rml]

De nieuwe is in de laatste fase en hopenlijk voor het eind van de maand on-line. Maar met de dingen die besproken worden in de verschillende categorien wordt je in ieder geval al heel wat wijzer over wat er op notebook gebied is op dit moment.

Zelf zou ik als ik uit die 4 moet kiezen ook voor de

acer1670:

intel 2.8
15.4TFT WXGA
512MB DDR RAM (2x 256
60GB HDD
64MB ATI Radeon 9700
1053 euro

gaan. Mijn redenen, de beste grafische kaart van de 4, ik heb zelf een Asus M6Ne met een Ati M9700 met 64MB en ik kan gewoon Far Cry spelen en speel Lord Of The Rings - Battle for middle earth op 1400x1050 met alles op high en dat is goed te doen. BTW ik haal iets van 700 3dmark05 punten en rond de 2750 punten in 3dmark 03. Niet overclocked en met de Omegadrivers. Sommige mensen halen overclocked iets van 3000 punten met 3dmark03.

Maar wil je ook mobiel kunnen werken? Want met die cpu's schat ik dat je niet langer dan 1 a 2 uur max kan werken op de batterij. Daarnaast van wat ik zo snel zie zijn het geen mobile cpu's dus zal de fan best vaak zo niet de hele tijd aanstaan dus een herrie maken.

Qua 64bit vs 32bit cpu. Tja, dat is een keuze die je zelf zou moeten kunnen maken. Is eigenlijk hetzelfde als bij de desktop markt. Lees de verschillende reviews over de cpu's en kijk welke cpu het beste presteerd met jou gebruik eisen.

Persoonlijk zou ik op dit moment voor een Centrino notebook gaan. Deze heeft een Pentium-M die misschien wel veel lager geclockt is maar zeer goede prestaties levert.
Zo is mijn 1,7GHz Pentium-M (Dothan core) vergelijkbaar met een Pentium 4 die tussen de 2,6 a 2,8GHz draait. Daarnaast verbruikt de Pentium-M veel minder stroom en wordt minder warm. Gevolg hiervan is dat ik bijna nooit de fan aanslaat en dat ik tussen de 3 a 4 uur kan tikken op de batterij met wlan aan en muziek. Of bijvoorbeeld 3 a 4 uur films kijken. Maar ja dan zit je wel op een iets duurdere notebook.

Zoals ik al zei, lees de hele best buy guide door, het wel je een stuk op weg helpen denk ik.

Succes met je keuze.

edit:
Ik heb zelf een Asus M6Ne, zie anders ook [rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 5[/rml]

En inderdaad de Alpha/Jewel is ook een leuke notebook om je even in te verdiepen.
Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino

[ Voor 6% gewijzigd door FongWan op 15-01-2005 23:42 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goede antwoorden maar een groot probleem voor me is dat ik in belgie woon dus is die best buy enzo niet echt handig voor me

een pentium M had ik ook al over nagedacht maar hij zal toch altijd int stopcontact hangen en ik heb geen nood aan op de baterry te werken + ze zijn iets duurder wat met een budget van slecht 1050 toch veel uitmaakt

die alphe 2500 ziet er wel nice uit maar kan ik die in belgie vinden enzo ja waar???

ook heb ik zonet een groot deel van het grote 15xx topic gelezen en daar staat in dat deze laptop toch niet zo goed is????
veel problemen met garantie
scherm niet overal even donker/licht en vooral die AMD drivers lijken het slecht te doen (dus 1522 neemt af in waarde in mijn ogen) maar die alpha is echt schitterend maar waar zou ik die kunnen vinden

en nog een vraagje over de aanduidingen van die dual
bedoelen ze daar nu mee dual layer of enkel dat het + en - kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 16:25

MBV

Als je wilt programmeren zou ik in ieder geval een 1400x1050 scherm aanraden, past er tenminste lekker veel op. Ook schijnt de AMD64 iets sneller te zijn met compileren, moet je maar eens zoeken naar tijden voor linux-kernel compileren.
Voor programmeren heb je een flinke sloot geheugen nodig (debugger naast compiler draaien, ondertussen op 10 sites info zoeken enz), maar de proc maakt weinig uit. Zelfgeschreven programma's zullen niet gauw langer dan 1 min nodig hebben voor compileren (ok, in projecten misschien 5 min voor rebuild all op een P4 1.4GHz :)).
Ik zou de Pentium 4 vermijden: deze verstookt zoveel stroom dat je geen radiator meer nodig hebt :P De Pentium 4 Mobile gebruikt al heel wat minder, maar nog steeds te veel. Athlon 64 heeft al een netter verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan zit je weer met de amd drives die slecht zijn (en ik heb geen enkel verstand van software) want zoals dat programmeren is toekomst georienteerd denken

en ik zou graag vrij stabiele pc hebben, maar daarvoor lijkt acer precies niet het juiste merk

is jewel dan wel een goed merk kwa service en duurzaamheid

oh en ik heb die jewel 2500 in een winkel in gent gevonden maar bij deze is er geen dvd writer op (zelfs geen lezer) en dat vindt ik toch echt nodig is het duur en mogelijk om er later een dvd schrijver in te duwen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://linuxbelgiumshop.be/nl/
notebooks -> jewel notebooks
naast een jewel-laptop (bv diamond 2500) kun je deze upgrade aanschaffen:

Jewel Upgrades -> 8 x DVD+/-brander ( +R(W) / -R(W) ) t.o.v. Combodrive (1550/9600/3100/3500/2500) 54,74 €

winkel in Gent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je Autocad gaat gebruiken dan wil je toch niet met zo'n lage res werken? Dan ga je toch voor een notebook met een SXGA+ (1400x1050) of gelijkwaardig scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah daar kwam ik ook op uit

maar dan vallen de acer af en moet ik meer geld uittrekken ( met een groter budget zouk wel sowieso voor een dell gaan)

maar ik had ook iet gehoord van een of andere nieuwe kaart van intel waardoor de grafische kaarten in laptops beter zouden worden mss daar op wachten????

oh en bij de meest website kan ik de snelheid van de HDD niet achter halen iemand die ongeveer weet hoesnel ze zijn van deze in mijn eerst post

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 18:06 ]

Pagina: 1