wachtwoord verkeerd/kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Hallo,

Ik ben echt een ontzettend stom geweest. Ik heb vandaag in een uur of vier tijd mijn laptop geinstalleerd.

Alleen nu dacht ik laat ik eens een wachtwoord intypen. Dus ik gebruik het wachtwoord wat ik eigenlijk bijna overal voor gebruik. Dit typ ik twee keer in en klaar is kees.

Nu heb ik mezelf uitgelogd en wilde ik me weer inloggen. Dit lukte dus niet :S :S. Ik ben al ongeveer een uur bezig met wachtwoorden maar kom er niet uit.

Moet ik mijn laptop nu helemaal opnieuw instaleren of is er nog een of ander trukje voor? Ik wordt echt helemaal gek. Hopelijk weet er iemand een mooi trukje (veilige modus werkt iig niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46

Korakal

Up up up!

had je niet per ongeluk je caps-lock aanstaan tijdens het opgeven van je wachtwoord in de setup? probeer 't nu nog eens met caps-lock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
En had je misschien als Administrator-password nog wat anders? Anders in de veilige modus inloggen als Administrator en dan jezelf als user weggooien en weer opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Korakal schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:02:
had je niet per ongeluk je caps-lock aanstaan tijdens het opgeven van je wachtwoord in de setup? probeer 't nu nog eens met caps-lock...
ja, dat dacht ik ook.......dit heb ik al geprobeerd werkte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
ThaWout schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:04:
En had je misschien als Administrator-password nog wat anders? Anders in de veilige modus inloggen als Administrator en dan jezelf als user weggooien en weer opnieuw aanmaken.
nee, heb hem echt twee uur geleden geinstaleerd en had alleen administrator als gebruiker. Ik wordt gewoon gek van mezelf. Ik heb ook al ongeveer 100 keer op wordt het wachtwoord ingetypt, daarna uitgeprint en dan proberen op de laptop maar geen resultaat :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Misschien stond niet je CAPS-LOCK maar je NUM-LOCK aan, je hebt het over een laptop, dat ben ik wel eerder tegengekomen

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Garage schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:08:
Misschien stond niet je CAPS-LOCK maar je NUM-LOCK aan, je hebt het over een laptop, dat ben ik wel eerder tegengekomen
nee, heb ik net ook geprobeerd en is het ook niet. Kan ik niet op een of andere manier dat wachtwoord omzeilen. Door een of ander programma of iets anders?

In ieder geval bedankt voor de hulp tot dusver. Als er geen mogelijkheden zijn weet ik waar ik morgenmiddag mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
Tja, het aantal opties is redelijk beperkt denk ik. Geen wachtwoord ingevuld al geprobeerd? Shares via netwerk benaderen, met het voor jouw bekende wachtwoord?

Tools om dit soort problemen op te lossen ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46

Korakal

Up up up!

scorpio81 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:14:
[...]

nee, heb ik net ook geprobeerd en is het ook niet. Kan ik niet op een of andere manier dat wachtwoord omzeilen. Door een of ander programma of iets anders?
Wachtwoorden omzeilen valt in een grijs gebied, wij kunnen natuurlijk nooit controleren of jij écht zelf je password kwijt bent of dat je aan het proberen bent om een laptop/pc van iemand anders in te komen.

Daarom wordt er op GoT geen support gegeven bij dit soort vragen, en word je eigenlijk ook geacht deze niet te stellen. Zie ook Het algemeen beleid

[ Voor 27% gewijzigd door Korakal op 15-01-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
sorry dat wist ik niet. Je kunt wel zien in voorgaande topics dat ik op zoek was naar een laptop(en inmiddels een gekocht dell d505). Het is echt een fout geweest. Ik ga zelf maar verder zoeken of er nog iets mogelijk is. In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door scorpio81 op 15-01-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Aangezien het toch een clean-install was installeer je 't toch gewoon weer opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
ThaWout schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:15:
Aangezien het toch een clean-install was installeer je 't toch gewoon weer opnieuw?
Ja? :)

Idd, moet geen probleem zijn leek me?
Toch een nieuwe installatie :)

En de volgende keer dus goed je password opschrijven (ookal vind ik je verhaal nogal vaag :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:44
offtopic:
Ik heb je een mailtje gestuurd... check maar

Inderdaad een lastig probleem, je hebt zeker ook geen officiele recovery diskette's aangemaakt in Windows? Voortaan doen :P

[ Voor 53% gewijzigd door Spixo op 15-01-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik zal het even uitleggen hoe het precies is gegaan.

Ik ben vorige week voor de laptop die ik nu heb wezen kijken. Toen ik daar kwam stond er niets op dus wilde ik windows xp installeren (dit was een slipstream). Ik heb aan die vriend van mij gevragen of er een wachtwoord op zat. Volgens hem was dit niet het geval.

Toen de computer geinstalleerd was vroeg hij dus wel om een wachtwoord :S. Ik die vriend van mij opgebeld maar die wist het wachtwoord ook niet. Ik heb de laptop toch maar gekocht omdat ik er vanuit ging dat hij het wel deed.

Toen heb ik gisteren de laptop samen met een vriend van me helemaal geinstalleerd. Hij deed het perfect, alleen toen dacht ik laat ik er eens een wachtwoord op zetten. En hier is het dus mis gegaan.

Maar ik kan idd de laptop opnieuw installeren maar ik hoopte dat er een of ander foefje voor was (kost toch snel 4 uurtjes). Maar dat ga ik zo maar even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
Heb je het over een BIOS wachtwoord of een OS wachtwoord, dat is met je laatste post niet helemaal duidelijk geworden?

Vraagt de laptop direct na het aanzetten om een wachtwoord, of boot hij eerst en vraagt hij zich aan te melden bij een domein?

In het laatste geval kan je het eens proberen door lokaal aan te melden en niet voor een domein te kiezen.

Al met al heb ik niet het idee dat je op een legale manier een OS op deze laptop hebt geprobeerd te zetten?

Pagina: 1