Toon posts:

Onboard sound + losse soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben al een tijdje gewoon voor de grap aan het mixen met Traktor. Ik heb onboard geluid op m'n moederbord en dat gebruikte ik daar altijd voor. Nu heb ik vandaag een geluidskaart gekocht zodat ik met Traktor alvast kan 'voorluisteren'. Ik heb bij de winkel waar ik hem gekocht heb gezegt dat het hier ook voor bedoelt was en niet al te veel geld mag kosten want er hoeft alleen maar een headset op te werken. Het probleem is nu dat het niet werkt. Ik heb de drivers van de nieuwe geluidskaart geinstalleerd maar ik krijg bij Apparaatbeheer nog steeds maar 1 te zien. Nu doen dus alleen mijn boxen (die ik nog steeds op m'n onboard heb aangesloten) het en mijn headset die op de nieuwe geluidskaart is aangesloten niet.

Mijn moederbord: MSI K8T Neo
Mijn nieuwe geluidskaart: Sweex Soundcard 6 Channel PCI

Weet er iemand misschien wat ik kan doen? Alvast heel erg bedankt!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
in gewoon windows kan je niet naar 2 geluidskaarten tegelijk sturen.. met dat programma waarschijnlijk wel... wordt die nieuwe hardware wel gevonden?
het kan toevallig zijn dat er misschien een zelfde soort geluidchip op die onboard zit en op die kaart.. die Sweex kaart is waarschijnlijk C-Media?

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ja de nieuwe hardware wordt wel gevonden maar na die 'installatie' kan ik er nergens meer wat van vinden |:(

Hij is trouwens idd C-Media (8738 chipset)

• BiG-GuY

BiG-GuY

staan er niet meer apparaten bij in 'geluiden en audioapparaten' ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, als ik naar Configuratiescherm > Geluiden en Multimedia ga en bij tabblad Hardware kijk, staan er alleen 2 cdrom drives, Realtek AC'97 Audio for VIA Audio Controller, Audiocodecs, Legacy-audiostuurprogramma's, Mediabeheerapparaten, Legacy-videovastlegapparaten en Videocodecs. Wat te doen? :?

• BiG-GuY

BiG-GuY

en er is geen hardware dat nog niet gevonden is? probeer is een ander PCI slot voor de Sweex kaart...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Funprice gebelt en het probleem uitgelegd. Verder dan een ander slot proberen kwamen zij ook niet. Een andere oplossing was volgens hun nóg een geluidskaart aan te schaffen en dan de onboard disablen. Dit zie ik natuurlijk niet zitten omdat 1. mij verteld werd dat het wel degelijk mogelijk was en 2. ik er verder geen geld aan wil uitgeven. Ik heb na het gesprek een ander slot geprobeerd maar dit mocht niet baten :(
Morgen maar weer ff de stad in om 'm terug te ruilen voor geld en dan naar een andere oplossing zoeken.

• BiG-GuY

BiG-GuY

het kan zijn dat die sweex kaart conlficten geeft icm je onboard souns.. probeer anders ergens een ander merk goedkoop kaartje op de kop te tikken... (misschien Trust ofzo?)

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 17-01-2005 22:36 ]

Pagina: 1