Het probleem:
Ik heb 3 harde schijven, waarvan er 2 in RAID staan. Dit heeft voorheen altijd goed gewerkt. Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd op de niet RAID schijf (C:) en daarna de RAID controller geinstalleerd. Nu zie ik de andere 2 schijven (D:) niet meer terug. Windows herkent ze wel (schijfmanager) en ziet hoeveel ruimte er vrij is, alleen kan hem geen naam toewijzen. Waar er voor schijf 1 C: staat is voor schijf 2 het vakje leeg. Ik kan alleen maar de schijven formateren, verder niets. Nu staat er echter data op en formateren is dus niet de bedoeling.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Ik heb 3 harde schijven, waarvan er 2 in RAID staan. Dit heeft voorheen altijd goed gewerkt. Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd op de niet RAID schijf (C:) en daarna de RAID controller geinstalleerd. Nu zie ik de andere 2 schijven (D:) niet meer terug. Windows herkent ze wel (schijfmanager) en ziet hoeveel ruimte er vrij is, alleen kan hem geen naam toewijzen. Waar er voor schijf 1 C: staat is voor schijf 2 het vakje leeg. Ik kan alleen maar de schijven formateren, verder niets. Nu staat er echter data op en formateren is dus niet de bedoeling.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
- Schijven loskoppelen, controller installeren, schijven vastmaken
- Promise site bezocht, hier kwam ik er achter dat het bovenstaande het probleem op zou moeten lossen.
- Op GoT en Google gezocht, ik vond weinig mensen met eenzelfde probleem.
- Met Partition Magic gekeken. Deze herkent de schijf echter niet als NTFS en ziet hoeveel niet ruimte er gebruikt is, wat windows zelf wel ziet.
- Andere drivers geprobeerd (nieuwste is van 2002).
- Promise Fasttrak 100 onboard.
- 2 * 20 Gb schijven in RAID0 = 40Gb.
- 1 * 10 Gb schijf op ATA controller.
- Verse Windows XP Home (alleen met SP2, alle updates en drivers voor randapparatuur).