Wireless lan 54 mbit snelheid normaal?

Pagina: 1
Acties:

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04-2025
hallo,
ik heb een wireless omgeving gemaakt.
heb een linksys 54mbit wireless router gekocht en een x-micro 11g 54 mbit.

ik heb wat gelezen hier over snelheid enzo en heb wat programmatjes gedownload.
heb network stumbler en een tooltje om lan snelheid bij te houden.

bij networkstumbler geeft ie 36mbit verbinding. dit vind ik raar omdat ie 54 mbit is en maar 4 meter afstand heeft met vrijwel niks er tussen.

als ik iets download van mijn computer die aan de switch hangt (100mbit) dan haalt ie 2 MB per seconde. best snel zou je zeggen waar 6 theoretisch mogelijk is.

vanaf internet is ie ook best snel 400 KB waar 500 normaal is met mijn vaste verbinding.

heeft iemand nog tips voor optimalisatie?

Verwijderd

Een tijd geleden heb ik ook de kans gehad te spelen met de Wireless 54 mbit Linksys router, met daarbij een 54 mbit Linksys PCI kaart.

Al snel had ik door dat 54mbit misschien theoretisch haalbaar moet zijn, maar dit in de praktijk totaal niet zo is. (Zelfs al zet je de router achter de PC 15 cm bij de PCI kaart af.)

Ik heb daarna getest wat voor snelheid ik kon halen als ik de computer en de router ong. 5 meter uit elkaar zette met één draagmuur ertussen. Dit was direct dramatisch, van de 45~51 mbit die ik haalde toen ik de router achter de PC had gezet was nog maar rond de 20~35 mbit over.

Daarna heb ik getest met de computer en router op zo'n 10 meter uit elkaar met een aantal gipsmuren en één draagmuur ertussen. Hier schrok ik me helemaal kapot, de verbinding was overgeschakelt naar 11mbit, waarvan ik maar 5~9 mbit haalde met network stumbler.

Het lijkt me stug dat de verschillen in download snelheid veroorzaakt worden door de draadloze verbinding, zeker in jouw geval waar network stumbler nog aangeeft dat je 36 mbit haalt.

Het is dus erg moeilijk de verbinding te optimaliseren. Misschien met richtantennes en een versterker van 1 watt :7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 16:31 ]

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04-2025
Ik heb naar networkstumbler gekeken en hij geeft bij een ander device wel weer 54 mbit aan.
ik kijk nu gewoon naar de snelheid die ik haal. 2 MB per seconde constant, is best reeel toch?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
optimalisatie van WLAN had je ook wel in de search kunnen vinden...

ander kanaal (freq.) kiezen, Accesspoint hoger plaatsen, etc. etc.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt