Mijn S-ATA schijf "verdwijnt"

Pagina: 1
Acties:

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:06

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Op mijn ASUS 8A8V deLuxe Mobo zit een IDE-disk, (een WD) en een S-ATA schijf (Seagate 7200.7 200 GB). De Seagate werkt dmv VIA raid. Maar: na een poosje ( drie uur, 30 minuten, 3 minuten, dat kan allemaal) slaat de boel vast. Niets werkt meer, zelfs Cont-Alt-Del niet. Het enige wat resteert is een hard reset. De pc start op en vertelt dat er een apparaat ontbreekt, de BIOS kan niet geladen worden en ik moet op "g" drukken. De startprocedure gaat verder, de S-ATA schijf is weg en alles op de IDE-schijf werkt verder normaal. Als ik de IDE loskoppel, werkt de SATA disk wel.
Ik heb de VIA-tool ge-update, de kabel verwisseld, de kabel in verschillende controllers gehad, maar niets werkt.
Heeft iemand enig idee ?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

En voor het toevoegen van de SATA disk had jij dus geen problemen?
Download het diagnostisch tooltje van zowel Western Digital en Seagate en ga eerst die Seagate HDD eens na op errors. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-02 14:51

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Welkom bij de groep met WD problemen/stervelingen. Lees de andere topics, als je al data op die WD hebt, backuppen als je dat lukt

You are NIJL-ed!

• garathane

garathane

Topicstarter
Het is een nieuw systeem; de SATA is nieuw, de IDE had ik in mijn vorige PC. die werkte overigens prima; IK heb geen WD-problemen....

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:32

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat is de SMART status van die Seagate? Hoe warm wordt 'ie? Is de voeding in orde (geen Q-tec oid).

• garathane

garathane

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:28:
Wat is de SMART status van die Seagate? Hoe warm wordt 'ie? Is de voeding in orde (geen Q-tec oid).
De temperatuur weet ik niet...:-( De voeding is in orde, als ik de IDE schijf loskoppel, werkt de SATA schijf goed. Ik wil ze echter alle twee laten draaien.

Verwijderd

Heb je misschien Alcohol 120% geinstalleerd of een andere virtuele schijf programma ??
kijk anders even in je apparaat beheer of er ook confilcten zijn. Sata Raid hoord bij de raidcontrollers. de virtuele schijven zijn ook meestal SCSI raid "dan wel software" maar ik het er al wel eens confilcten mee gehad. probeer anders ook ff de nieuwe VIA-Raid Driver
Pagina: 1