mijn computer stopt vaak met reageeren:
Beeld bevriest het hd let blijft branden (zonder dat er van de schijf gelezen word)en er komt alleen nog maar een piep uit mijn boxen (geen pcspeaker).
Dit gebeurd onder w2k maar ook onder win98se.
ik heb beide besturings systemen pas opnieuw geinstalleerd. (ik gebruik gewoonlijk w2k)
wat ik reeds geprobeerd heb is:
alle ISA en PCI kaarten er uit gehaald;
verschillende dimm's geprobeerd in verschillende sloten;
een andere videokaart geprobeerd (rivaTNT2ultra).
dit was allemaal zonder resultaat:'(.
het systeem loopt vooral bij 3d spellen bv. diablo2 (in direct3d mode directdraw gaat beter) maar ook vaak gewoon in windows.
ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar soms reageert het systeem niet (vaak gewoon in windows) terwijl de proc. maar voor bv 17% belast wordt.
ik denk dat het aan iets van mijn hardware moet liggen maar ik weet niet wat het is. Het kan denk ik de proc. zijn, de HD, het geheugen, het mobo of de voeding.
Wie heeft er tips of oplossingen voor wat ik kan doen?
Beeld bevriest het hd let blijft branden (zonder dat er van de schijf gelezen word)en er komt alleen nog maar een piep uit mijn boxen (geen pcspeaker).
Dit gebeurd onder w2k maar ook onder win98se.
ik heb beide besturings systemen pas opnieuw geinstalleerd. (ik gebruik gewoonlijk w2k)
wat ik reeds geprobeerd heb is:
alle ISA en PCI kaarten er uit gehaald;
verschillende dimm's geprobeerd in verschillende sloten;
een andere videokaart geprobeerd (rivaTNT2ultra).
dit was allemaal zonder resultaat:'(.
het systeem loopt vooral bij 3d spellen bv. diablo2 (in direct3d mode directdraw gaat beter) maar ook vaak gewoon in windows.
ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar soms reageert het systeem niet (vaak gewoon in windows) terwijl de proc. maar voor bv 17% belast wordt.
ik denk dat het aan iets van mijn hardware moet liggen maar ik weet niet wat het is. Het kan denk ik de proc. zijn, de HD, het geheugen, het mobo of de voeding.
Wie heeft er tips of oplossingen voor wat ik kan doen?