Toon posts:

laptop kan geen netwerk vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een probleem met de verbinding tussen laptop en router. Ik heb een Sitecom WL-114 router waar je dus ook wireless mee kunt gaan. in mijn laptop zit een Intel Pro/Wireless 2200BG kaartje in dus dat is geen probleem lijkt me maar wat wel een probleem is is dat de pc de netwerk niet herkent. Ik heb de network ID (SSID) op zowel pc als laptop hetzelfde en WEP heb ik uitstaan op de pc. waar kan het dan nog aan liggen????. Internet verbinding op de pc is via een utp kabel aangesloten op de router en werkt wél maar alleen de verbinding op de laptop dus niet. Ik heb geen Intel cd erbij gekregen voor de wireless kaart in de laptop :/ en op de router brand wel het lampje voor de wireless lan :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 19:54 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Als je netwerkkaart je netwerk niet eens ziet dan is je draadloze adapter misshicen nog uit of heb je een knopje op je laptop om draadloos in te schakelen.

Beetje te vaag wat je nu wel of niet ziet of hebt.

Verwijderd

Heb je mij de fabrikant van je notebook al eens gekeken naar drivers en/of software?

Verwijderd

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:55:
Als je netwerkkaart je netwerk niet eens ziet dan is je draadloze adapter misshicen nog uit of heb je een knopje op je laptop om draadloos in te schakelen.

Beetje te vaag wat je nu wel of niet ziet of hebt.
ok ik heb dus software gedownload van Intel en die geinstaleerd op de laptop...maar doet het nog steeds niet! In da progje heb je zoon knopje waarmee je de draadloze communicatie aan kunt zetten maar als ik da wil aan zetten krijgk een berichtje dat Intel Pro/Wireless 2200BG nog steeds uitstaat en dat ik hem via de hardwareschakelaar aan moet zetten. Volgens het helpbestandje is dat dus gewoon bij apparaatbeheer onder netwerkadapters en dan op "inschakelen" zetten, maar hij staat al op "ingeschakeld". Het knopje kan ik nergens vinden op de laptop zelf ofzo aangezien er voor zover ik kono zien aan de buitenkant geen schakelaars of knoppen zitten

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20
Meestal Fn + nog iets indrukken. Welke laptop heb je ?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:54
Dit lijkt heel erg op een topic dat ik ooit in een grijs verleden eens heb geopend. Het probleem was ook dat ik niet op een draadloos netwerk kon komen met een 2200BG. Alles werkte en met desktops kon ik wel gewoon draadloos netwerken. De oplossing bleek in de frequenties te liggen. De WLAN kaart van mijn laptop (Acer8002Lmi; welke heb jij??) was niet geschikt voor Europese frequenties (kanalen) en 'zag' kanalen 12 & 13 niet. Je zou dus in je AP het kanaal op bv. 5 kunnen zetten en dan kijken of het dan wel wil. Overigens is mijn probleem ook niet opgelost op een goeie manier, Acer laat niks van zich horen en ik zit hier met een netwerk op kanaal 9.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Microstar MD95189 (van de mediamarkt omdat ie redelijk geprijsd was ;( maar nu vraag ik me toch echt af of dat wel zoon goed idee was :X )

*btw: Microstar = Medion omdat ooveral in de handleidingen enz het merk medion gebruikt word en niet Microstar en op de Windows XP sticker staat ook gewoon Medion maar alleen "achter" de beeldscherm staat dus Microstar

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Draait er een MAC-filter op je router? Zo ja, voeg het MAC-adres van de wifi-kaart van je laptop eens toe in de router

• -ErikE-
`t heeft opzich niks met het merk te maken. Een vriend van me met een ASUS lappie heeft het ook en ik met m`n acertje dus ook. Alles werkt verder wel dus, alleen tis een amerikaanse kaart. En die zijn slechts geschikt voor kanalen 1-11 en in europa heb je kanalen 1-13 tot je beschikking. Heb je het al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
er is wel iets genaamd "WAN's MAC Address"...bedoel je deze code invoeren in de laptop?

• -ErikE-
nee, die moet je uitzetten (als ie überhaupt aanstaat) in je AP. Heb je het kanalenverhaal al geprobeert>??

Verwijderd

Topicstarter
ik kan op de router wel de kanalen veranderen maar hoe doe ik het kanaal veranderen op de laptop zelf?

• -ErikE-
dat hoeft niet. Alleen in je AP het veranderen en je laptop denkt dan ineens "heey, er is ineens een nieuw netwerk bijgekomen'. en dan kan je connecten.

Verwijderd

Topicstarter
p43000 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:56:
dat hoeft niet. Alleen in je AP het veranderen en je laptop denkt dan ineens "heey, er is ineens een nieuw netwerk bijgekomen'. en dan kan je connecten.
ik heb dus op de router wireless op kanaal 13 gezet en Mac Adress control staat uit evenals WEP WPA ed. alleen kan ik de WAN's MAC adress niet uitzetten en de laptop ziet het netwerk nog steeds niet.. weet niet of het er iets mee te maken heeft maar IRQ ofzo staat op 11 :? is dat ook een kanaal ofzo?

• -ErikE-
je moet dus NIET op kanaal 12 of 13 doen. Kies maar kanaal 5. IRQ`s moet je niet aanzitten. Vooral niet als je niet weet wat het zijn :z

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:16
offtopic:
CheGuevara schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:36:
*btw: Microstar = Medion omdat ooveral in de handleidingen enz het merk medion gebruikt word en niet Microstar en op de Windows XP sticker staat ook gewoon Medion maar alleen "achter" de beeldscherm staat dus Microstar

Microstar is MSI (MicroStar Int.), en MSI produceert veel voor Medion ;)

Heb je al eens met NetStumbler geprobeerd of er netwerken worden gevonden?

Klik hier voor de laatste drivers van Intel voor 2200BG. BTW: nadat je de drivers denkt geinstalleerd te hebben, moet je nog vanaf de uitpak-map de installatie starten. Dat is de inhoud van de installatie cd. ;)

Zelf heb ik een Sony Vaio S1HP met 2200BG kaartje en als ik de schakelaar van Sony omzet dan zegt Intel PRO/Wireless gelijk dat de hardwareschakelaar is omgezet. Kijk dus even in het progje...
WFvN schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:39:
Draait er een MAC-filter op je router? Zo ja, voeg het MAC-adres van de wifi-kaart van je laptop eens toe in de router
Dit heeft niets te maken met de SiteSurvey die de TS doet. Het AP zal wel gewoon gezien worden, zelfs al is het MAC-adres van de 2200BG geblokkeerd.

[ Voor 55% gewijzigd door gertvdijk op 16-01-2005 20:21 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-05 16:06
Volgens mij (en anderen) is het netwerkkaartje nog niet ingeschakeld...

Verwijderd

Topicstarter
jaja hulde voor mij >:) heb de hardwareschakelaar gevonden en hij vind iniedergeval nu het netwerk maar internet doet het nog steeds niet jammer genoeg...de verkeerde instellingen zegt ie.
bij de Fysiek adress staat de WAN MAC adress :/ hoort dit?

Verwijderd

Topicstarter
"U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit Probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen"

Verwijderd

staat je dhcp-server op je router wel aan/goed ingesteld...?

Verwijderd

Topicstarter
ok alles werkt nu! _/-\o_ behalve msn :? moet ik voor msn een poort openstellen in de router fzo he?

Verwijderd

Buiten dat ik zelf niet zo dol ben op sitecom..
welke fout geeft msn?

p.s
ik heb het probleem ook gehad, wat je kunt doen is wireless zero config... (bij services in XP)
aan en uitzetten dan zou hij hem moeten vinden maar wat je ook kunt doen is 1x je router even resetten en opnieuw configgen dat werkte TOEN bij mij :) en had ik geen problemen..

je MSN probleem..
Hij hoort het gewoon te doen maar schrijf de code eens op die je krijgt en ram hem eens in in google.. of krijg je gewoon "kan niet connecten" ?

Verwijderd

Topicstarter
jup thnx nou doet ie het! _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:23:
jaja hulde voor mij >:) heb de hardwareschakelaar gevonden en hij vind iniedergeval nu het netwerk maar internet doet het nog steeds niet jammer genoeg...de verkeerde instellingen zegt ie.
bij de Fysiek adress staat de WAN MAC adress :/ hoort dit?
Kun je mij misschien vertellen waar die schakelaar zit, want ik heb exact hetzelfde probleem !

En ik kan dat ding nergens vinden !

b.v.d.

vveen

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 15:57
speciaal voor vveen

Ik had hetzelfde probleem. Ik kon mijn hardwareschakelaar ook niet vinden. Maar dankzij dit topic heb ik mijn toetsenbord beter bekeken.

De mijne kon ik aan/uit zetten met de [Fn] toets + F2 (blauw incoontje van een straalzender) Op de dag dat ik hem gekocht heb heb ik leuk alle toetsen geprobeerd en daardoor het per ongeluk uitgezet.
Pagina: 1