Toon posts:

[mplayer] subtitles van DVD werken niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben al jaren een fanatiek gebruiker van mplayer (en z'n frontend gmplayer), maar ik zit met een probleem: subtitles van een dvd worden niet weergegeven. Ik start gmplayer, klik met de rechtermuisknop op het videoscherm en kies "DVD -> Open disc...". De DVD begint dan te spelen, en als ik nogmaals kies "DVD -> Subtitles -> Dutch", dan begint gmplayer opnieuw te spelen aan het begin van de chapter. Maar zonder subtitles! Terwijl het "vinkje" bij "Dutch" wel aanstaat...
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen? Google bood geen oplossingen, er schijnen geen mensen te zijn met hetzelfde probleem!

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
mischien een domme vraag maar heeft die dvd wel nl subs ?
al eens een andere taal geprobeerd ? ;)

Verwijderd

Check eens met DVDShrink oid of er wel subtitels op het schijfje staan en/of ze niet toevallig onder een andere streamnaam staan.
Dat hoeft niet met een compleet ander programma...
Non-Windows Operating Systems - my bad 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 08:48 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:08:
Check eens met DVDShrink oid of er wel subtitels op het schijfje staan en/of ze niet toevallig onder een andere streamnaam staan.
Dat hoeft niet met een compleet ander programma... Start het eens op met gewoon mplayer ipv gmplayer en kijk eens wat hij tijdens de output allemaal meldt over de verschillende subtitles? Er moet allemaal info voorbij komen en met de commandlineoptions (zie man mplayer) kun je precies uitzoeken welke subtitle je wilt zien.

Verwijderd

je kunt ook de output van mplayer filteren d.m.v.

code:
1
mplayer dvd://1 -vo null | grep slang

om alleen info weer te geven over de beschikbare ondertitels.

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek na lang zoeken te liggen aan de video output... Nu ik "xv" geselecteerd heb, gaat het als een trein! Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1