Toon posts:

cdrom speler laptop wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik mijn laptop heb geherinstalleerd herkent hij mijn cdrom speler niet meer. Hij wordt niet erkent naast de C: schijf bij "Deze Computer". Ik heb alle drivers die erbij zaten geinstalled,maar niets schijn te werken. Het is niet de 1e keer dat ik mijnlatop herinstalleerde en de vorige keren ging het allemaal wel goed: Ik kon gewoon cdrommetjes erin plaatsen.
Volgens mij is hij niet stuk: Hij draait nog wanneer je er een cdrommetje in plaatst en hij vertoont deze kuur pas sinds de laatste herinstallatie.

Ik wil er nog even bij vertellen dat als ik de cdrom van Windows XP erin plaats (en ja de boot volgorde staat goed in mijn BIOS) paktie m ook niet en pakt de laptop gewoon mn harde schijf.

Want kan ik doen?

tnx

Bart

edit: ik heb ook op acer.nl (fabrikant laptop) gekeken voor info en drivers, maar deze werkten ook niet

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 17:57
En als je de drive in je Apparaatbeheer weggooit ... Windows afsluit ... vervolgens de drive even eruit haalt (hele drive eruit dus ... niet de CD) ... opnieuw opstart ... afsluit ... er weer indoet en vervolgens weer opstart?

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 15-01-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm bedankt voor je tip. Maar als ik mijn laptop openschroef heb ik geen garantie meer :(
ander ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:45:
mmm bedankt voor je tip. Maar als ik mijn laptop openschroef heb ik geen garantie meer :(
ander ideetje?
Je kunt bij laptops die drive er vaak zo uithalen, daar zijn ze voor gemaakt (met een schuifje onderop of één of ander uittrekbaar palletje) ... bij jou dus niet :?

Wat voor laptop is het? Aangezien je het over garantie hebt is ie dus nog niet zo oud? Is die drive er dan echt niet handmatig uit te halen :?

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 15-01-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
En alleen weggooien uit je apparaatbeheer? Of wordt ie daar ook überhaupt niet in getoond? Wordt er ergens tijdens het opstarten wel een CD-romdrive door je BIOS herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook niet getoont nee, ook niet in bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Welke laptop gaat 't nou precies om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
acer 1362LMi

acer 1360 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:45:
ander ideetje?
In nl heb je er wel gewoon recht op hoor :)

en wie gaat het zien dat jij hem open hebt gemaakt? ;)
zolang je de schroeven niet helemaal dol draait komt het heus wel goed.

Ik schroef die dingen dagelijks open :)

Trouwens, probeer eens knoppix te booten :)
(klinkt gek, maar soms lukt dat toch)
If not, RMA naar acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]RS_003 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:24:
[...]

Trouwens, probeer eens knoppix te booten :)
(klinkt gek, maar soms lukt dat toch)

wasda?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 18:17
Dat is toevallig (hoop ik). Ik heb sinds ruim een maand de zelfde laptop. Van de ene op de andere dag leest de dvd-drive (Liteone) geen dvd's en cd's meer. Blijft maar draaien en knipperen (ook als windows nog niet gestart is) dus is echt een hardware probleem. Besteld via internet dus maakte me al bang want volgens de garantiebepaling moet ik zelf zorgdragen voor het aanleveren ervan. Maar 1 telefoontje naar Acer en je krijgt een paketzegel van UPS en ze komen hem de zelfde dag _/-\o_ nog thuis ophalen. Zou hem dan ongeveer 10 werkdagen kwijt zijn. Kan gebeuren moet je maar denken. Verder ben ik erg tevreden met de laptop, wat me vooral opviel is de snelheid van het systeem.
Pagina: 1