Toon posts:

kan geen iso-bestand op cd/dvd branden

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een iso bestand dat ik op een cd wil branden, maar nero zegt dat dit bestand te groot is (het is 750mb en mijn cd is maar 700mb) dus d8 ik : ik zal het dan maar op een dvd zetten. Maar als ik dit nu probeert zegt mijn nero hetvolgende : sorry, your compilation cannot be written on this kind of disk. En dan staat er anderaan bij : disc type requierd for compilation : cd-r/rw. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik die iso op een dvd kan zetten??

tnxx

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

"een iso bestand" wat jij noemt, is eigenlijk een rechtstreekse data dump van een iso9660 file system, zoals dat op een CD-ROM staat. DVD's werken, als ik me niet vergis, met een ander filesystem: UDF.

Je zult dus de data in die ISO image moeten uitpakken, en zo op een DVD branden.

[ Voor 5% gewijzigd door dawuss op 15-01-2005 18:27 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kies je in Nero wel voor Recorder > Burn image... ?

Juist

Verwijderd

In nero 6 moet je wel kiezen waar je het naartoe schrijft cd of dvd misshcien seleceer je de verkeerde?

Verwijderd

Als je een CD wil branden en er dan een DVD in stopt gaat dat zowieso niet werken denk ik.

Verder als het een iso is zou het gewoon moeten passen dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
aah, daarmee :) maar er staat een boot bestandje bij die iso file, moet je dan gewoon dat bootbestandje ingeven als image file bij het tabblad dvd-rom (boot)?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb op burn image geklikt en hij stond op dvd

Verwijderd

ondersteund jouw brander geen overburnen?

Verwijderd

Topicstarter
van overbranden weet ik niet veel hoor :). Het is nog een redelijk nieuwe brander een lite-on dvd schrijver double layer

Verwijderd

cd van 800Mb?

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 12:10
in het optie menu, 'overburn' aanzetten (plus het limiet van overburn verhogen zodat die 50mb erbij passen)

Verwijderd

Topicstarter
Jah het is mij plots gelukt. Ik heb een nero start smart, en ik klikte altijd in dat menu van startsmart "burn image to disc". Maar ik heb het nu geprobeert om het vanuit het nero programma zelf te doen en zo doet hij het blijkbaar wel :) . Bedankt voor jullie snelle recties!

Greetz

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

"Speel" de volgende keer dus nog even wat met de instellingen, daar lag het blijkbaar aan. Een 800MB CD kopen is inderdaad ook een optie, net als vragen bij de mensen die de CD aanbieden: of in het geval van warez gewoon in plaats daar van naar de winkel stappen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.