Asus A8N SLI Deluxe geeft lange piepjes

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
zoals de titel al zegt blijft mijn nieuwe systeem piepjes geven :'( . bij start maar ik krijg geen beeld en tegelijkertijd geeft deze een lange piep en dan een tijd nix en dan weer. zo gaat het maar door . mijn specs zijn : amd 64 3000+
asus a8n sli deluxe
sapphire x600 pro pci-e
512 mb ddr corsair xms 3200 cl2.5
enermax 350 watt atx 1.3

voor de rest denk ik niet dat julie nog iets nodig hebben. kunne jullie me aub verder helpen ??
ben echt radeloos want ik heb dit nog nooit eerder gehad :/

en aub niet zoiets van gebruik de search want dat heb ik gedaan maar toen kreeg ik alleen iemand die vergeten was de p4 stekker er in te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door LyP0 op 15-01-2005 18:33 ]

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

je geeft ook wel erg weinig info om je verder te helpen, en je geeft ook niet aan wat je zelf hebt gedaan. Maargoed, volgens mij staat het wel in de handleiding of op internet wat die piepjes betekenen. Is het een piep, of veel lange piepjes achter elkaar, etc.?

Ik denk dat het een probleem met het geheugen is. Staat je geheugen wel in de lijst van compatible geheugens van Asus?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 18:13 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
zoals ik al zei 1 lange piep en dan een hele tijd nix en dan weer opnieuw. ik heb zelf al de sli kaart omgezet, de sli stekker er in en er uit , geheugen verwisseld , andere geheugen banken gebruikt. alle stekkers na gekeken.
over die piepjes staat in de handleiding wel iets maar daar staat dat onder op de blz de beschrijving van de piepjes staan maar daar is het helemaal leeg bij mij :S . het eerste wat daarna komt is de post meldingen maar zo ver kom ik niet
ik blij zwart beeld houden en dan die piep er bij

ik voel me lekkaah !!!

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54
Zit je geheugen wel in de juiste bank? Lees anders in de gebruiksaanwijzing welke je moet hebben.

edit: je hebt dat al gedaan lees ik

[ Voor 17% gewijzigd door heegie612 op 15-01-2005 18:15 ]

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
3e geheugenbank gebruiken, dat loste bij mij het piep probleem op

[ Voor 4% gewijzigd door peidy op 15-01-2005 18:18 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
die gebruik ik nu ook al en ook al geprobeert icm de 1e geheugen bank voor dualchanal . Hij wil gewoon niet :(

oke er werkt maar 1 reepje icm bank 3 en geen enkele andere bank werkt. als ik met dit reepje opstart gaat dit erg langzaam en als ik de windows load schreen krijg doet ie dat maar daarna reboot ie :S

[ Voor 49% gewijzigd door LyP0 op 15-01-2005 18:32 ]

ik voel me lekkaah !!!

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
voeding te licht? molex wel aangekoppeld op het moederbord , staat de bios niet per ongeluk op sli?

drama dit bord, heb er ook nog steeds problemen mee.. :(

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ik kom wel in de veilige modus maar hij wil op geen enkele manier in de volwaardige windows komen. zou het voltage verhogen helpen ?? en zo ja waar heen ? hij staat nu op auto

ik voel me lekkaah !!!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik maak hieruit op dat je pc nu weer opstart? zonder piepjes?

if ($antwoord == "ja"){
heb je windows al opnieuw geinstalleerd?
nadat je het systeem heb gebouwd? of heb je ook een nieuwe schijf?

ik zou gewoon ff helemaal opnieuw beginnen.. als je dat nog niet gedaan heb dan:)

anders moet je even veilige modus opstarten met bevestiging van iedere stap, dan kun je kijken bij welk bestand hij er mee stopt..
}

suc6 ermee :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

LyP0 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:46:
ik kom wel in de veilige modus maar hij wil op geen enkele manier in de volwaardige windows komen. zou het voltage verhogen helpen ?? en zo ja waar heen ? hij staat nu op auto
je kan wel in veilige modus komen?? Heb je dan al wel windows kunnen installeren?
Ik neem aan dat je toch wel opnieuw windows hebt geinstalleerd met dit moederbord he? Als je een oude windows gebruikt (van ander moederbord) kan je er 100% zeker van zijn dat windows niet of niet goed opstart.
Dus opnieuw windows installeren en als 1 geheugendimmetje maar werkt dan heb je wrs ook niet compatible geheugen...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Lees een lekker alle 'Grote A8N-SLI topics door. Dit probleem kan komen door:

VGA-SLI Board verkeerd om. OP Dual i.p.v. Single.
Of je geheugen heeft chips met een te grote capaciteit. Lees je geheugen wordt wordt niet ondersteund door de AMD CPU.

Voor je bootprobleem.... Heb je je OS opnieuw geinstalleerd? En soort gouden regel is dat je bij het wisselen van je mobo je OS opnieuw installeert.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
dat Sli board verkeert om moet toch niets uitmaken? Het zet alleen de extPCI bussen op 8x-8x, i.p.v. 16x-1x.

Als hij wel in veilige modus wil komen, klinkt het meer als een driver probleem...

Maar geen beeld en gepie doet mij denken aan dat je je videokaart niet helemaal goed hebt aangedrukt bij het installeren... als je hem hebt opgestart met de videokaart er half in, bestaat er een kans dat deze kaduuk is...

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1